Продължавайки едно от най-изненадващите завръщания в дигиталната ера, продажбите на плочи в Съединените щати нараснаха за 15-а поредна година.
През 2020 г. са продадени 27,5 млн. плочи в страната, или с 46% повече спрямо 2019 г., а бройката е почти 30 пъти по-голяма спрямо тази от 2006 г., когато плочите отново се завърнаха, пише Statista.
Точно как се случи завръщането на винилите? Трябва ли да избършем от прахта старите си плейъри, за да се подготвим за бъдещето на музиката?
Според доклада 2020 Year-End Music на MRC Data дългосвирещите записи (LP) са представлявали 27% от всички продажби на албуми в САЩ, което е значителен дял. Като се вземат предвид стриймингът и свалянията от интернет на отделни песни, този брой спада до 3,6% от еквивалентното музикално потребление на албуми, което поставя нещата в перспектива.
Колкото и малък да е ефектът от нарастващите продажби на LP върху приходите на музикалната индустрия, все още е интересно да наблюдаваме как една столетна технология се завърна, след като почти беше изчезнала.