Ограничителните мерки заради COVID-19 затвориха ресторанти и заведения по целия свят, причинявайки огромни загуби на този бизнес. Със задълбочаването на пандемията много от тях се обърнаха към доставките на храна като единствения начин да задържат бизнеса си на повърхността.
Според данните, представени от Stock Apps, глобалният пазар на онлайн поръчки на храна се очаква да достигне 151,5 млрд. долара приходи и 1,6 млрд. потребители през 2021 г., което е 10% скок спрямо предходната година.
През 2017 г. приходите в сегмента на онлайн поръчки на храна са възлизали на 76,2 млрд. долара, сочат данни на Statista. В края на 2019 г. тази стойност нарасна до 107,4 млрд. долара, което е скок с 41% за две години.
Избухването на пандемията от коронавирус обаче предизвика нарастване на броя на онлайн поръчките за храна заради затварянето на заведенията за хранене. Статистиката показва, че приходите на глобалния пазар на онлайн доставка на храна са скочили с 27% в сравнение с предходната година, достигайки 136,4 млрд. долара през 2020 г.
Тенденцията към нарастване се очаква да продължи и през следващите години, като пазарът ще се разшири до 182,3 млрд. долара до 2024 г.
Броят на потребителите скочи с почти 25% през 2020 г.
Освен значително увеличение на приходите, коронавирусът предизвика и значителен скок в броя на потребителите на онлайн услуги за доставка на храна. През 2019 г. броят им е възлизал на 1,17 млрд., а през 2020 г. той е скочил с 25% на годишна база, достигайки 1,46 млрд. През следващите три години се прогнозира да достигне почти 2 милиарда в световен мащаб.
Китай е най-големият пазар за онлайн доставка на храни с 51,5 млрд. долара приходи през 2020 г., които се очаква да нараснат до почти 57 млрд. долара през 2021 г. САЩ са вторият по големина пазар с прогнозирани приходи от 28,4 млрд. долара през 2021 г. Индия е на трето място с обем от 11,6 млрд. долара.
Следват Обединеното кралство и Бразилия със съответно 6,5 млрд. и 3,8 млрд. долара.