Coca-Cola съобщи, че ще съкрати 2200 работни места в цял свят, включително 1200 в САЩ, тъй като коронавирусната пандемия ускорява усилията на гиганта в безалкохолните напитки за преструктуриране, предава Wall Street Journal.
Базираната в Атланта компания, която имаше около 86 хил. служители в началото на годината, съкращава разходи и продукти на фона на затварянето на ресторанти, барове, киносалони и стадиони, които продават напитките й в цял свят.
Съкращенията съставляват около 12% от служителите на компанията в САЩ. През август тя предложи пакети за доброволно напускане на около 4 хил. служители в САЩ и Канада. Компанията не съобщава колко хора са участвали.
Северноамериканският бизнес на Coke ще бъде реорганизиран, за да прилича повече на другите подразделения в света. Досега в Северна Америка бизнесът с вендинг машини за безалкохолни напитки, с бутилки и кенчета и операциите Minute Maid имаха собствени маркетингови екипи, които комуникират с търговците на дребно и координират дейността с компаниите за бутилиране. Тези екипи ще бъдат консолидирани, съобщи компанията.
Coke очаква съкращаването на работните места да спести годишно между 350 млн. и 550 млн. долара, съобщи говорител. Новите съкращения включват около 500 работни места в Атланта, където е базирана компанията.
Тази година Coke съобщи, че ще намали 430-те си бранда с около 50% до 200, стеснявайки портфейла си от продукти, които растат и постигат голям мащаб. Тя изтегля брандовете си Tab и Zico, а по-рано тази година затвори бизнеса си с плодови сокове и смутита Odwalla.
Преструктурирането ще позволи на компанията да функционира повече като мрежа, която се нуждае от „по-малко вземане на решения, по-малко бюрокрация и в крайна сметка по-малко хора“, коментира в интервю през ноември финансовият директор Джон Мърфи.
Когато компания е изправена пред такова непосредствено нарушаване на продажбите, „това наистина я принуждава да направи по-строга преоценка“, заяви той, имайки предвид удара за бизнеса на Coke от пандемията.
Компанията обяви приходи от 8,65 млрд. долара през тримесечието до 25 септември, което е спад с 9% на годишна база, но подобрение спрямо второто тримесечие, когато приходите спаднаха с 28%. Печалбата през третото тримесечие намаля с около една трета на годишна база до 1,74 млрд. долара.
Конкурентите PepsiCo и Keurig Dr Pepper все още не са обявили големи съкращения тази година.
Преструктурирането не засяга дейността по бутилиране на Coke, която до голяма степен е независима. В операциите по бутилиране са заети стотици хиляди хора в цял свят.
преди 3 години да затваря заедно с пепси и макдоналдс най добре ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар