De Beers повиши цените на диамантите за първи път от началото на глобалната пандемия, което е сигнал за растящото доверие във възстановяването на изпитващата затруднения индустрия, предава Bloomberg.
Цените са нараснали с около 2% до 3% при последната продажба за годината на гиганта при диамантите миналата седмица, съобщават запознати източници, пожелали да останат анонимни, тъй като информацията е от частен характер.
Това е първият път, в който De Beers слага край на големите понижения на цените, които направи по-рано тази година.
Диамантената индустрия показва признаци на възстановяване, след като застина през първото полугодие, тъй като коронавирусът унищожи търсенето. Търгът на De Beers миналата седмица вероятно е третата поредна продажба, надхвърляща приходи от 400 млн. долара, съобщават източниците. За сравнение, някогашният монополист постигна едва 50 млн. долара приходи от продажби за цялото второ тримесечие.
Купувачите на нешлифовани диаманти запълват наличностите си преди най-важния период за продажбите в индустрията от Деня на благодарността до китайската Нова година. Но след като не купиха почти нищо през първото полугодие, не е ясно каква част от покупките са били стимулирани от търсенето от крайни потребители.
„Наличностите от диаманти са невероятно ниски“, коментира Аниш Агарвал, партньор в консултантската компания Gemdax. „Повече нешлифовани диаманти от търсенето бяха продадени от минните компании, а повече шлифовани диаманти от очакваното бяха продадени от търговците на дребно. Апетитът на потребителите към диамантите е добър, особено в момент, когато не могат да харчат за преживявания като пътувания“, допълва той.
Диамантената индустрия е доминирана от малки семейни компании, които добиват, шлифоват и продават камъни. Те създават невидимата връзка между африканските мини и магазините за бижута в Ню Йорк, Лондон и Хонконг. Те купуват диаманти десет пъти в годината от De Beers на цени, които компанията определя.
Освобождаване от диаманти
След като задържаха през по-голямата част от годината, De Beers и руският й конкурент Алроса понижиха цените през август, вдъхвайки нов живот на индустрията. De Beers ще се надява силни продажби по празниците да й позволят да продължи да компенсира намаляването на цените с почти 10% в началото на следващата година.
За да може индустрията да задържи възстановяването, най-големите минни компании трябва да останат дисциплинирани в начина, по който произвеждат и продават, след като натрупаха милиарди долара тази година, твърдят пазарни участници.
Миналата седмица Anglo American понижи прогнозите си за производството през идните две години и сигнализира намерението си да запази ограниченото предлагане.
„Със сигурност няма да допринесем за свръхпредлагане. Няма да стимулираме допълнително производство, ако не сме уверени, че цените ще нараснат“, коментира Марк Кутифани, главен изпълнителен директор на компанията майка на De Beers, Anglo American.