Компанията за бюджетно обзавеждане за дома IKEA обяви, че е взела емоционално решение да сложи край на традицията си от седем десетилетия и да спре издаването на своя каталог – едно от най-големите годишни издания в света. Всичко това се случва в момент, в който потребителите се насочват все повече онлайн, предава Ройтерс.
Изданието достигна пик през 2016 г., когато над 200 млн. копия от него бяха разпратени на домакинства и в магазините на IKEA на над 50 пазара.
Каталогът е издаден за първи път през 1951 г. и включва MK Wing Chair на корицата. По това време копията са 285 хил., а разпространението им е фокусирано в Южна Швеция. Последният каталог от тази година достигна 40 млн. копия.
Решението е част от усилията на IKEA да стане по-дигитална, докато потребителите търсят все повече вдъхновение онлайн и пазаруват все повече в мрежата. За 12-те месеца до края на август онлайн продажбите на IKEA са скочили с 45 на сто.
„Броят на копията намаля, но наблюдаваме, че хората все повече използват нашия уебсайт, приложения и социални мрежи. Каталогът става все по-малко и по-малко важен“, коментира Конрад Грус, управляващ директор на Inter IKEA Systems – подразделение на собственика на бранда Inter IKEA Group.
„Интересът към каталога намаля“, посочва той в интервю за Ройтерс.
Грус, ветеран в IKEA, който през юни зае новата си позиция, заяви, че приема емоционално решението, защото каталогът е бил голяма част от IKEA за него и за други служители, които са израснали с изданието.
„Този каталог беше толкова важно нещо за нас“, коментира той.
Каталогът традиционно представляваше голяма част от маркетинговия бюджет на IKEA, допълва Грус, но отказва да разкрие в какъв размер са средствата. Спестените пари ще бъдат насочени към онлайн реклама и към други канали.