Цената на акциите на Spotify Technologies скочи с близо 16% до рекорд в рамките на деня, след като подкастът на Джо Роугън стана ексклузивен за платформата ѝ, а компанията предизвика вълнение с традиционния си списък с най-слушаната музика от потребителите за годината, пише Bloomberg.
“The Joe Rogan Experience” вече се рекламира като подкаст, който може да бъде открит само в Spotify, с което компанията има шанс да привлече слушатели. Шоуто е сред най-популярните подкасти за годината, обяви Spotify. През май тя обяви, че подкастът ще стане ексклузивен за нея по-късно тази година.
Еуфорията около Spotify Wrapped също даде тласък на компанията според Evercore ISI. Функцията дава разбивка на историята на слушанията на всеки един потребител в края на годината, като за всеки отделен човек изкарва списък с песни и изпълнителите, които е слуша; най-много. Всичко това пък лесно може да бъде споделено в социалните мрежи.
„Spotify винаги наблюдава скок в класациите на магазините за приложения в началото на декември след кампанията си Year in Review”, пише анализаторът Кевин Рипи.
Evercore посочва, че приложението на Spotify е скочило до номер 9 в класацията в магазините за приложения в САЩ в сряда, след като в понеделник беше на 27 място.
Амин Бенсед от Bloomberg Intelligence твърди, че добрите новини за ваксините срещу коронавируса са се отразили добре и на Spotify, тъй като подсказват, че хората могат да се върнат към пътуването до работа, когато обичайно се слушат подкасти.