IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Страничен ефект на Covid: KFC и сие залагат все повече на Drive-in

Индустрията за бързо хранене, както и цялата гастрономия, претърпя сериозни загуби тази година

15:58 | 19.11.20 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Daniel Acker/Bloomberg</em></p>

Снимка: Daniel Acker/Bloomberg

На фона на причинената от коронавируса криза веригите за бързо хранене разчитат в плановете си за растеж за Германия все повече на клонове с възможност за поръчка и покупка направо от автомобила (Drive-in).

Kentucky Fried Chicken (KFC) планира да отвори 25 нови ресторанта годишно в по-малките градове до 2025 г., като почти всички от тях трябва да имат възможност за Drive-in, обяви компанията в Ратинген. До момента германската дъщерна компания на американската група има 174 ресторанта във федералната република, 110 от тях с пункт за покупка от автомобила.

И при Burger King новите ресторанти също трябва да имат възможност за поръчка директно от колата. Причината е прозаична: Все повече клиенти искат храната да им бъде предадена, без да влизат в ресторанта. "По времето на коронавируса хората искат да ядат доказана храна, но в същото време да се държат на отстояние", казва директорът на Burger King за Германия Корнелиус Еверке.

Индустрията за бързо хранене, както и цялата гастрономия, претърпя сериозни загуби тази година. Особено слабо се представят ресторантите в търговските центрове, гарите, летищата и автомагистралите. Така например резултатите на веригата за бързо хранене McDonald's за третото тримесечие разочароваха анализаторите, оставайки далеч под прогнозите.

Като цяло обаче индустрията не беше засегната толкова силно, колкото ресторантите с обслужване. И това е логично, защото поне в Германия (а отчасти и в България) KFC, Burger King и лидерът на пазара McDonald's можеха да предлагат и услуги за доставка - и продажбите на гишета за коли. Във федералната република делът на продажбите чрез Drive-in от общите продажби са скочили рязко и за трите вериги.

А едва преди няколко дни Burger King се реши във Великобритания на необичаен рекламен трик заради необичайните времена. „Поръчайте от McDonald's“, пишеше в публикацията на Burger King UK в Instagram. „И ние никога не сме си и мислили, че ще напишем това някой ден", поясняват от компанията. В тези времена кетъринг индустрията, която създава хиляди работни места, се нуждаела от всякаква подкрепа - това важи и за конкуренти като KFC, Subway и други, поясняват още необичайния си ход от Burger King.

 

С предложения за вземане на храната за вкъщи или поръчки от дома обаче е възможно компаниите да се подкрепят и при блокирания. В Англия, както и в Германия, е в сила частично блокиране, при което ресторанти, пъбове и кафенета също трябва да бъдат затворени. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:54 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още