IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Книжата на Disney се изстреляха след силни резултати

Разпространението на Covid-19 е навредило с до 2,4 млрд. щатски долара на парковете на компанията, но стрийминг услугите са спасителният пояс

08:56 | 13.11.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Акциите на Walt Disney Co. поскъпнаха силно в края на търговията в четвъртък, след като компанията добави повече онлайн абонати от предвиденото през последното тримесечие, опълчвайки се на господството на Netflix Inc. в стрийминг индустрията.

Въпреки че развлекателният титан все още се възстановява от пандемията, растежът на Disney+ смекчи удара. Растежът в телевизионната мрежа на ABC през последното тримесечие допринесе за по-малка от очакваната загуба за четвъртото тримесечие. Компанията също така е увеличила капацитета на Walt Disney World до 35% и е спестила повече от 2 млрд. долара разходи от придобиването на развлекателните активи на Fox от миналата година.

Но звездата на тримесечието беше Disney+, платформа директно насочена към потребителите, която стартира преди година. Услугата нарасна до 73,7 милиона платени абонати, разбивайки очакванията на анализаторите за 65,5 милиона. Абонатите на услугата Disney + Hotstar в Индия подпомогнаха растежа и сега представляват една четвърт от общия брой.

„Истинската светлина беше нашият бизнес, насочен директно за потребителите“, каза главният изпълнителен директор Боб Чапек по време на разговора с инвеститорите в четвъртък. „Бързо надминахме най-високите ни очаквания”. 

Акциите на Disney поскъпнаха със 7,3% до 145,45 долара при следборсовата сесия. Акциите се обезцениха с 6,3% тази година до края на сесията в четвъртък.

Disney отчете загуба от 710 млн, долара, или 20 цента на акция, с изключение на някои елементи, в периода, приключващ на 3 октомври, в сравнение със 73-процентовата загуба, който средно очакваха анализаторите. Преди година бе отчетена печалба от 777 млн. долара. Приходите спаднаха до 14,7 млрд. долара, но също надхвърлиха прогнозите.  Дисни Дисни

По-ниските разходи за програмиране помогнаха на ABC да се справи, като успя да увеличи печалбата с 47%, каза Disney. Като се включат и кабелни мрежи като ESPN, приходите в медийното подразделение са се увеличили с 5% от преди година до 1,86 млрд. долара, подпомогнати и от по-високите приходи от реклами. Този резултат също надмина прогнозите на Wall Street за приходи от 1,26 млрд. долара.

Подразделението за парковете регистрира загуба от 1,1 млрд. долара, малко по-малка от очакваната. Някога двигател на растежа, парковете на Disney се превърнаха в предизвикателство: тези в Калифорния остават затворени, а посетителите на други места са ограничени от свързаните с вируса ограничения и нежеланието на потребителите да пътуват. Круизните кораби също изнемогват в пристанищата. 

Но сега компанията пуска повече посетители в Walt Disney World и заяви, че капацитетът за резервациите за текущото тримесечие е изчерпан на 77%. Чапек заяви, че търсенето от страна на клиентите за плавания през следващата година е силно и предвижда да се върне в моретата със защитни мерки за пътниците заради Covid-19.

Чапек каза още, че е „изключително разочарован“, че калифорнийските паркове остават затворени, резултат от конфликт с щата. Disneyland в Анахайм, Калифорния, не се очаква да отвори врати тази година, казаха от компанията, цитирани от Bloomberg. 

Disney заяви, че според изчисленията ѝ разпространението на Covid-19 е навредило с до 2,4 млрд. щатски долара на парковете ѝ.  

Концернът планира да се откаже от следващия полугодишен дивидент, докато се справя с кризата. През миналият месец активистът инвеститор Дан Льоб призова компанията да спре окончателно изплащането и да пренасочи тези средства към своята услуга за стрийминг. Disney заяви, че ще обмисли изплащането на дивидент в бъдеще.

Загубите в бизнеса на Disney директно към потребителите намаляват, като с Hulu и ESPN+ допринасят за подобрението. Чапек нарече Disney+ „ключ към бъдещето на нашата компания“ и заяви, че е голям фен на телевизионния продукт с излъчване на живо Hulu, който предлага кабелна телевизия на клиенти, които не искат традиционен абонамент за платена телевизия.

Мениджърът, който стана главен изпълнителен директор през февруари, наскоро разтърси управленската структура на компанията, за да наблегне на стрийминга - и промените продължиха през тази седмица.

Междувременно приходите във филмовото студио спаднаха до 419 млн. долара през последното тримесечие. Тази година бизнесът се отказа от пускането на филми по кината, но продължава да записва приходи от гледане у дома.

Чапек каза, че макар да е доволен като цяло от решението на компанията да пусне филма си "Мулан" онлайн срещу такса от 30 долара, противоречията около филма вероятно ще навредят на продажбите. Той каза, че компанията ще продължи да проучва стратегията за “видео при поискване” и ще говори повече за нея в деня на инвеститорите, насрочен за 10 декември.

За цялата изминала фискална 2020 година Disney претърпя нетна загуба от 2,8 млрд. долара. За сравнение: през предходната година групата бе спечелила 10,4 млрд. долара. Приходите спаднаха само с шест процента до 65,4 млрд. долара, първоначално бизнесът все още вървеше добре, но след това пандемията се намеси и предизвика допълнителни разходи за милиарди долари. Според доставчика на финансови данни Factset, цитирана от Handelsblatt, групата не е отчитала годишна загуба от поне 1980 г. насам. Фискалната година на Disney се различава от календарната година и приключва през септември.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:55 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още