Този уикенд Chipotle Mexican Grill отваря първия си изцяло дигитален ресторант в Съединените щати, който ще разчита на доставки или потребителите да идват сами да прибират поръчаното – нещо, което клиентите препочитат все повече, пише Bloomberg.
Ресторантът се намира в Ню Йорк и изисква купувачите да си поръчат предварително онлайн или чрез друга компания за доставки. Поръчките могат да се взимат от лоби, което ще има „звуците, миризмите и поглед към кухнята“, както при традиционните места за хранене.
Този модел ще позволи на Chipotle да навлезе в по-населените райони, в които няма смисъл от ресторант с пълно настаняване, посочва компанията.
Още преди обявяването на новината, компанията се насочваше в тази посока, като добави втора линия за подготвяне на храна в някои от своите ресторанти, която обслужваше само дигитални поръчки и хора, които идват да си вземат сами ястията за вкъщи.
По време на блокадите Chipotle временно спря възможността да се яде в заведенията ѝ и обслужваше само онлайн поръчки от опредлени локации, коментира през октомври главният ѝ изпълнителен директор Браян Никъл в интервю за Bloomberg News.
„Ако можете да намалите разходите наполовина, защото се нуждаете от по-малък отпечатък, все още можете да реализирате милиони долари приходи чрез вашия дигитален бизнес. Сега това отваря вратата към изцяло дигитален ресторант, какъвто не сме имали в миналото в такъв мащаб“, посочва още той.
Книжата на Chipotle повишиха стойността си с 1,2% в 9:34 ч. местно време в Ню Йорк. От началото на годината до вторник цената им е скочила с 48%, или около пет пъти повече от S&P 500.