Богатият на традиции пътнически самолет Туполев Ту-154, разработен през 60-те години за съветската гражданска авиация, осъществи последния си редовен полет в сряда. Малката руска авиокомпания Alrosa обяви в Москва, че на борда на полета ѝ от град Мирни до Новосибирск е имало 140 пътници.
"С тъга обявяваме края на експлоатацията на последния Ту-154, който все още беше в експлоатация на руската авиация", каза Alrosa. "Благодаря ти, Ту-154”. Авиокомпанията Alrosa е собственост на едноименната минна компания, която управлява диамантена мина в Мирни.
Повече от хиляда самолета Туполев Ту-154, пуснат за първи път през 1968 г., са изградени от едноименния производител. След разпадането на Съветския съюз машината все още се използваше дълго време от руската авиокомпания Аерофлот, преди да започне да се ползва все по-рядко след началото на хилядолетието поради прекомерния разход на гориво, наред с други неща. Производството е прекратено през 2013 г.
По време на съветската ера много други страни от Източния блок също са поръчвали машини от този тип, включително България, ГДР и Полша, припомня DPA.
Статистиката показва висок брой инциденти със самолетите Ту-154. Според класация на Мрежата за авиационна безопасност (ASN) е имало общо 73 тежки катастрофи с Туполев Ту 154, при които са загинали 2911 души. Много от тези инциденти са се случили в Русия и други бивши съветски републики през последните две десетилетия. Невинаги е било възможно да се изясни без съмнение дали лошата поддръжка на Туполев, който често се експлоатира от малки авиокомпании, е причина за произшествията, човешка грешка или технически проблеми със самата машина.
Инцидентът с Туполев, който привлече най-голямо внимание в световен мащаб, се случи в Западна Русия през април 2010 г.: Полският президент Лех Качински и 95-те други пътници на борда на полската правителствена машина загинаха. Самолетът се разби в гъста мъгла, когато се приближаваше за кацане. Самолетът Ту-154 е закачил дървета при приземяването си и падайки, е избухнал в пламъци. Самолетът е паднал на 300-400 метра от пистата на военното летище в Смоленск
Полетът от Мирни до Новосибирск беше последният за пътнически превоз. Полети със самолети Ту-154 все още ще има: руските военни използват някои от самолетите.
преди 4 години За сметка на това пък твърде шумен и твърде замърсяващ. Той беше продукт от миналия век. Отдавна беше забранен за полети в повечето развити държави. И чак когато взеха да отказват да правят изключения дори за правителствения самолет ББ закупи нов. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години не, не беше... щайга си беше, както всичко произведено в ссср. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Поредната руска щайга пое пътя си към бунището.Нищо ново. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Беше много здрав ибизключително надежден, евтин за поддръжка и *** за обслужване. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Много отдавна трябваше да го пенсионират. Беше доста шумен, гълташе много гориво и замърсяваше колкото няколко съвтеменни самолета. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Е, виждаме, че споделеният от теб факт те прави щастлив. Щом ти си щастлив - и ние сме щастливи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години на историята мястото й е в музеите ... то проблемът на рассийската авиационна индустрия е , че не реализират нищо извън рассията . наследникът на ту154 ... ту204 и ту214 (по същество ту204) с транспортните им модификации , са продали 2 броя на северна корея , 2 в китай и 3 в куба ... другите 80 са поръчки на рассийските авиокомпании ... мдаа ... дядя вова , дай некой мултик за бъдещето от тубата ... ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар