Британската услуга за стрийминг на спортни събития DAZN Group Ltd., подкрепена от милиардера Лен Блаватник, обяви мащабно разширяване на бизнеса си, като навлиза в над 200 държави и територии от 1 декември, включително и в България.
Платформата ще дебютира с уикенди с последователни боксови събития на международно ниво.
Първоначалната месечна такса за нови пазари ще бъде 1,99 паунда или по-малко, а за България таксата ще е 2,99 лв.
„От Обединеното кралство до Мексико и Австралия - свидетели сме на окуражаващо ниво на интерес към нашите ключови събития от старта ни през 2016 г.", каза Джоузеф Марковски, изпълнителният вицепрезидент на DAZN. „Очакваме с нетърпение да представим платформата DAZN по света този декември с вълнуващ график на битките”.
При старта си глобалната платформа на DAZN ще включва състезания от световното първенство по бокс, както и непрекъснато нарастващ архив от класически битки, информация за атлетите и редица оригинални програми, включително 40 DAYS, Saturday Fight Live и ONE NIGHT. Допълнителни спортове и програми ще бъдат добавени от 2021 година.
Приложението DAZN ще бъде достъпно в световен мащаб на повечето устройства, свързани с интернет, включително смартфони, таблети, лаптопи, компютри и устройства като интелигентни телевизори, стрийминг стикове и игрови конзоли.
DAZN е част от британската спортна медийна компания Perform Group, която също така управлява портала за футболни новини Goal.com и услугата за данни Opta Sports. Собственик на компанията е руският олигарх Леонард Блаватник, чието състояние според Forbes възлиза на 17,5 милиарда долара.
За разлика от големите телевизионни оператори като Sky, които обикновено задържат клиентите си чрез по-дългосрочни договори, услугата на DAZN може да бъде отменена ежемесечно, оставяйки я по-изложена на въздействието на внезапното спиране на спортни събития, като през пролетта.
Изпълняващият длъжността главен изпълнителен директор на DAZN Джеймс Ръштън е казал на служителите си, че компанията е напът да се върне към нивата си на абонати преди Covid до четвъртото тримесечие.
През лятото компанията стартира преговори за набиране на капитал. Базираната в Обединеното кралство фирма разговаря с консултанти за различни опции, включително листване на фондова борса, писа преди няколко месеца Bloomberg, цитирайки запознати със случващото се източници. Тогава компанията се стремеше да набере до 1 млрд. долара, за да финансира експанзията си. Възможните решения освен това са директно IPO или сделка с т. нар. компания за придобиване със специално предназначение (SPAC).
DAZN
Германската централа на компанията до Исманинг. Снимка: ЕРА
Стартъпът, чието име се произнася “Да зоун”, започна дейност през 2016 г. и похарчи сериозна сума, за да придобие правата за излъчване на редица спортове в девет държави. Американският DAZN пък възнамерява да изгради присъствие на 200 пазара според уебсайта му, а през юни увеличи своя дял от първокласни футболни права за излъчване в Германия.
В същото време тя оценява пазарите, на които иска да намали офертите си. Тя търси изход от своята футболна услуга на УЕФА в Азиатската лига и се отказа от отразяването на италианските футболни мачове от Серия А за клиентите си в Бразилия, съобщи Bloomberg News през юни. Освен това тя обсъжда и възможността да продаде своя дял в Goal.com.
Недостатъчното инвестиране в правата върху съдържанието е също толкова често срещано, колкото и прекомерното харчене, пояснява Ричард Браутън, директор на научните изследвания в медийната консултантска компания Ampere Analysis Ltd. Премиум спортните и филмови услуги може да бъдат принудени да възприемат манталитета „стани голям или се прибери у дома“ , каза той пред Bloomberg.