Heineken, вторият по големина производител на бира в света, планира да съкрати разходите за персонал с 20% в своята централа и в регионалните си офиси, тъй като засилването на случаите на заразени с Covid-19 помрачава перспективите пред бизнеса, пише Bloomberg.
Въпреки че през третото тримесечие продадените обеми бира се свиха по-малко от очакваното от анализаторите – с 1,9% на органична база спрямо 6,6% консенсусна прогноза, волатилността, породена от пандемията, затруднява даването на по-конкретна прогноза, обяви компанията.
След като се въздържа от съкращения за тази година, Heineken се насочва към орязване и по-силно фокусиране на своите офис функции от началото на 2021 г.
По-добрите от очакваното приходи от продажби се дължат на едноименната марка на Heineken, която беше във фокуса на маркетинга на компанията през последните години и е широкодостъпна в супермаркетите, докато баровете в някои страни продължават да се сблъскват с ограничения.
Във вторник датският производител на бира Carlsberg повиши прогнозата си за втори път. Campari също отчете силни резултати. Лидерът на пазара на бира Anheuser-Busch InBev ще представи финансовия си отчет по-късно тази седмица.
В резултат на новините от Heineken цената на акциите ѝ се понижи с близо 3% в Амстердам. От началото на годината книжата на компанията са загубили 18% от стойността си.