Продажбите на швейцарски шоколад са се свили с 14,3% през първите осем месеца от годината, след като коронавирусната пандемия засегна търговията, свързана с туризма, както и бизнеса на индустрията с хотелите и ресторантите, предава Ройтерс.
Спадът е още по-забележим през четирите месеца до август. Тогава той е достигнал 21,5%, тъй като са били засегнати както вътрешните продажби, така и износът, гласи изявление на индустриалната асоциация Chocosuisse от днес.
Над 70% от швейцарският шоколад се изнасят, а това лято бизнесът понесе тежък удар от срива на туризма, посочва асоциацията, в която членуват Barry Callebaut и Lindt & Spruengli.
„На тези важни пазари не се наблюдава възстановяване, дори и дългосрочно“, посочва Chocosuisse.
През осеммесечния период вътрешните продажби на швейцарски шоколад също са намалели, докато вносът на шоколад, произведен в чужбина, се е увеличил, твърдят от асоциацията, критикувайки високите цени на суровините в Швейцария поради „протекционистката регулация“.
Шоколадовата индустрия в Швейцария генерира 1,787 млрд. швейцарски франка (1,97 млрд. долара) приходи от продажби през 2019 г.