Противно на очакванията на експертите приходите от продажби на френската козметична група L'Oreal нараснаха през третото тримесечие. Компанията обяви в четвъртък вечерта в Клиши, че приходите са в обем на 7,04 млрд. евро на сравнима основа, с 1,6% по-високи от същия период на миналата година. Анализаторите обаче очакваха спад с повече от два процента, предава DPA.
През предното тримесечие производителят на марки като Lancome и Maybelline бе отчел спад от 19% в това направление.
Най-големият двигател на подобрението идва не от най-известните марки гримове на L’Oreal, а от нейното козметично подразделение, което обслужва дерматологичните състояния с марки като Vichy и La Roche Posay.
С изключение на луксозния сегмент всички области са отчели ръст. Той е особено силно забележим в сектора за медицинската грижа за кожата, където има повишение с 29,9%. Въпреки че експертите бяха очаквали ръст тук, очакванията бяха значително по-ниски.
За цялата втора половина на годината L'Oreal също очаква ръст на продажбите. Компанията твърди, че растежът в Китай и Бразилия е бил особено силен през третото тримесечие. А производителите на луксозните марки стоки - от Hermes до Louis Vuitton, също говорят за силно търсене в Азия, тъй като ограниченията заради COVID-19 там намаляват.