Covid-19 катализира нарастващото влияние на стрийминг платформите. Домашният уют и безопасността, които предоставят тези платформи на фона на пандемията, не могат да бъдат заменени от каквато и да е емоция, усетена в киносалоните. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria журналистът Драгомир Симеонов.
"Битката между платформите за домашно гледане и киноиндустрията се води от много време. Докато големите филмови компании се отказаха през последните години да продуцират независими продукции, именно стрийминг платформите ги взеха под крилото си и насочиха финансирането си към тях", посочи той и за пример даде "Ирландецът" на Скорсезе.
Продукцията беше отказана от много филмови студия, но я пое една от платформите и впоследствие получи призове.
Драгомир Симеонов заяви, че "все пак един филм се нуждае от своя цикъл на киноживот в салоните, но поради пандемията големите филмови студия могат да си позволят да пускат по кината единствено мащабни продукции и блокбъстъри".
"Всички изкуства и техните форуми пострадаха от пандемията, но докато театърът и операта се нуждаят от прякото емоциално въздействие на публиката, при киното това не е необходимо. Кино може да се гледа и на открито, и на максимални социални дистанции, което го прави по-приспособимо към днешните събития. Киното обича трудностите и новите идеи и именно сега е времето и мястото тези иновации да бъдат насърчавани", подчерта журналистът и отбеляза, че освен да гледаме филми на телефоните си, вече можем да ги създаваме чрез тях.
Той е на мнение, че сега е времето на сцената да се появат нови автори и нови актьори, защото времето на 60-годишните главни актьори в екшън филмите вече отминава.
По отношение на българската киносреда Драгомир Симеонов заяви, че трудностите я съпътстват както преди, така и сега.
"Никак не е лесно да се правят филми в България - още повече, че на снимачната площадка трябва да се спазват определени правила и вече по различен начин да се заснемат както български, така и чуждестранни продукции. Всичко това води до допълнителни разходи, а големите бюджети не са това, с което са известни българските филми".
Какви са сценариите за развитие пред киноиндустрията? Какво е бъдещето на филмовите фестивали?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.