Japan Airlines създава нискотарифна превозваческа мрежа с отстъпки с три от своите превозвачи, за да се възползват от пътувания в свободното време, които за разлика от бизнес полетите биха могли да се възстановят с отслабването на коронавируса, заяви в сряда президентът на компанията, цитиран от Ройтерс.
„Авиацията няма да се върне към това, което беше преди, а търсенето на бизнес пътувания може дори да се свие допълнително. Една от нашите цели е туризмът“, каза Юджи Акасака на брифинг за медиите.
Трите нискотарифни регионални превозвачи на Japan Airlines включват Jetstar, който оперира с Qantas Airlines, Spring Airlines Japan, съвместно предприятие с китайската Spring Airlines, и ZIPAIR, която е изцяло собственост на Japan Airlines.
Акасака не коментира дали Япония ще обедини официално своите нискотарифни превозвачи с придобивания.
Японските авиолинии, както и другите превозвачи, бяха засегнати от срив в международните въздушни пътувания до около една десета от това, което беше преди избухването на кризата с коронавирус. Въпреки това се наблюдава възстановяване на търсенето на вътрешни полети, подпомогнато от правителствена кампания за насърчаване на туризма.
„Въздействието на тази кампания беше значително и от края на септември и през октомври, виждаме, че броят на пътуващите се увеличава до около 50% в сравнение с преди година“ , каза Акасака.
Миналия месец Japan Airlines обяви сътрудничеството си с американската компания за автономни дронове Matternet, с която стартират бизнес с градски безпилотни самолети в Япония. Тази година компанията инвестира и в германската стартъп компания Volocopter, която разработва въздушни таксита.