След месеци на отлагане новият филм на Кристофър Нолан „Tenet” най-сетне този уикенд се появи в кината в Съединените щати, генерирайки над 20 млн. долара от продажбата на билети, пише CNBC.
Шпионският трилър, разпространяван от Warner Bros., достигна почти 150 млн. долара приходи в глобален мащаб. През последния уикенд лентата събра 78,3 млн. долара от чуждестранните пазари, включително 30 млн. долара от Китай.
Дебютът на вътрешния пазар се състоя седмица след международната премиера и бележи най-печелившият уикенд за филм в САЩ от началото на пандемията.
Преди Covid-19 „Tenet” се очакваше да генерира между 35 и 55 млн. долара през първия си уикенд на голям екран, в съответствие с предишните постижения на продукции на Нолан като „Интерстелар“ и “Генезис“. 20-те млн. долара са достигнати при салони, които приемат само на 50% от капацитета си, както и при едва 65% отворени кина.
Според Пол Дергарабедиян, старши медиен анализатор в Comscore, филмът вероятно ще набере инерция в следващите седмици и ще донесе по-големи приходи, тъй като тъкмо се е появил в Съединените щати, а междувременно се очаква още кина да отворят врати скоро. От друга страна, самите зрители се чувстват по-уверени и са по-готови да ходят на кино.
Анализаторът подчертава, че ключови пазари в САЩ, като Ню Йорк, Лос Анджелис, Балтимор и Детройт все още не са отворили кината си.
„Мулан“ на Disney също дебютира на някои международни пазари този уикенд. Филмът, който се предлага в Disney+ в над 30 държави, където има достъп до стрийминг услугата, генерира близо 6 млн. долара след появата си в Хърватия, Чехия, Близкия изток, Словакия, Турция, Малайзия, Сингапур, Тайван и Тайланд.
Следващата седмица лентата ще бъде показана в Китай и Русия. Засега не е ясно колко е спечелила Disney от премиум продажбите на филма онлайн.