Kentucky Fried Chicken временно замрази дългогодишния си рекламен слоган „Толкова вкусно, че да си оближеш пръстите“, тъй като смята, че той е неподходящ в настоящата пандемия от COVID-19, при която личната хигиена става основен приоритет за спиране на предаването, пише Ройтерс.
Във времена, когато маските за лице и миенето на ръце се превръщат в норма, а здравните власти препоръчват на хората да спрат да докосват лицата си, KFC съобщи, че слоганът „не е особено уместен“.
Слоганът, използван 64 години от веригата, която е собственост на Yum Brands, беше спрян в рекламите в цял свят от понеделник и ще се появи отново, когато настъпи подходящият момент, съобщи компанията в прессъобщение.
Веригата ресторанти пусна кратък видео клип в канала си в YouTube за Великобритания и Ирландия в понеделник, в който показва различни кофи с пиле на KFC, като думите „Да си оближеш пръстите“ бяха замъглени на надписите. Рекламата завършва с посланието: „Това, което винаги казваме ли? Забравете го. Засега“.
Решението е било взето, след като веригата изтегли една от рекламите си във Великобритания с примамливата фраза, която показва как хората си облизват пръстите и тези на приятелите си, след като са похапнали пиле.
Излъчваната през март реклама си спечели повсеместни критики в социалните мрежи за насърчаване на поведение, което може да увеличи шанса за COVID-19, а Агенцията за рекламни стандарти във Великобритания получи най-малко 150 жалби.
Това е още един пример за голяма компания, която е принудена да преосмисли имена на брандове и рекламни слогани след възмущение в социалните мрежи, че е безчувствена или не е в крак с времето.
Гигантът в областта на потребителските стоки Unilever промени неотдавна името на 40-годишния си крем за кожа „Светъл и прекрасен“, а производителят на газирани напитки PepsiCo планира да промени името на сиропа за палачинки Aunt Jemima, след като беше подложена на натиск в социалните мрежи.
„Намираме се в уникална ситуация – да имаме култов слоган, който не се вписва особено в настоящата среда“, коментира Катрин Тан-Гилеспи, глобален главен маркетингов директор на KFC, в комюнике.
преди 4 години Седем месеца ли им отне на рекламния отдел да снесат това яйце? отговор Сигнализирай за неуместен коментар