„Инвестицията от 610 млн. щатски долара в сделката между Diageo и компанията на холивудската звезда Райън Рейнолдс, Aviation Gin, ще се възвърне за три години“, даде пример тя.
Скорчева обясни, че печалбата се дължи на нарастващата консумация на джин в света, както и на дистрибуцията, която ще бъде извършвана от най-големия играч на пазара.
„Интересното е, че звездите от шоубизнеса, които притежават алкохолни марки, не обръщат толкова внимание на уискито. Повечето от тях инвестират в най-бързо оборотните и с кратък дестилационен период напитки като текила, водка и джин – всяка със своя характерен елемент“, разкри председателят на Асоциацията на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки.
Според Ралица Скорчева при сделките за алкохолни марки, придобити от звезди от шоубизнеса, звездата е тази, която придава имиджа на напитката и привлича потребители. „Но те не биха могли да бъдат успешни без силен и стабилен дистрибутор – експерт в продажбите“, посочи експертът.
Председателят на Асоциацията на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки поясни, че около 50 са звездите от шоубизнеса, които имат участие в производството на алкохолни напитки, като тяхната ангажираност се изразява в по-нетипичен маркетинг на марката, който не би хрумнал на професионалистите от сектора.
„Българският потребител има достъп до някои от тези марки на знаменитости. Една от тях е скочът на Дейвид Бекъм, който е представен в два варианта. От страна на почитателите на скоч уиски, напитката се приема много добре“, информира Скорчева.
Като пример за нетипична в рамките на установените спиртни напитки, но същевременно добра инвестиция, тя определи лимончелото на Дани де Вито.
„Но макар и повечето от тези инвестиции в алкохол да са печеливши, съществуват и знаменити провали, отбеляза тя. - Робърт де Ниро и неговата новозеландска водка. Продуктът не беше приет добре от пазара, защото у него липсваше имиджа, историята и романтика на европейските водки. Нова Зеландия се свързва с много от неща, но не и с водка.“
Ралица Скорчева коментира и намалението на ДДС за бирата и виното в заведенията, както и отражението върху цените. „Да подпомогнем на туризма и като граждани, и като бизнес е единият аспект. Но ценообразуването от заведенията се движи от други мотивиращи фактори. Собственикът трябва да прецени дали иска оборот от хора с по-ниски цени или по-малко хора с по-високи“, обясни тя.
По думите на Ралица Скорчева равносметката за продажбите на алкохол по Черноморието това лято е "катастрофална".
„Конкретно за град София от април до юли се пренощували 22 хиляди чужденци, като само за януари и февруари са били 45 хиляди месечно“, направи сравнение председателят на Асоциацията на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки (Спиритс България).
Целия разговор вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да видите тук.