Приходите на Cineplex се сринаха с 95% през второто тримесечие, след като компанията похарчи 40 млн. долара в брой и затвори кината си заради коронавируса, пише Bloomberg.
„За да смекчим веднага въздействието от затварянето на нашите кина и места за развлечения, ние се съсредоточихме върху свиването на всички разходи възможно най-много“, коментира главният изпълнителен директор Елис Джейкъб. „Освен това насочихме вниманието си към планирането на сигурно връщане на нашите служители и гости и да засилим финансовата позиция на Cineplex в краткосрочен и дългосрочен план“.
Компанията загуби 98,9 млн. канадски долара (74,7 млн. щатски долара) през тримесечието и заяви, че свободният ѝ паричен поток е отрицателен, в размер на 53,8 млн. канадски долара на коригирана база.
Най-голямата канадска верига кина постепенно отвори своите салони в страната, след като през март държавата вдигна блокадата си. Cineplex твърди, че „въвежда редица маркетингови и ценови стратегии, за да накара посетителите да се завърнат“.
През юни компанията обяви, че работи с кредитори за сключването на финансови споразумения, след като базираната в Лондон Cineworld Group (втората по големина киногрупа в света), се отказа от сделката за придобиването на канадската верига, твърдейки, че има нарушение на договора. Cineplex отрече обвинението и заведе дело срещу Cineworld, искайки милиарди за нанесени щети.
Сливането щеше да създаде най-големия оператор на киносалони в Северна Америка. Сега книжата на компанията са най-зле представящите се в индекса S&P/TSX Composite, записвайки 76% понижение от началото на годината.
„Въпреки че не е възможно да предвидим колко дълго ще продължи тази криза и колко силно ще бъде въздействието ѝ върху нашия бизнес, Cineplex ще продължи да предприема необходимите стъпки за укрепване на финансовото състояние на компанията и да осигури доброто ѝ бъдеще“, коментира Джейкъб.