IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Барби спаси тримесечието на Mattel

Продажбите на куклата отбелязват ръст от 7% до 200 млн. долара

10:38 | 24.07.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Култовата кукла Барби неведнъж е помагала на своя производител Mattel от пускането си през 1959 г., превеждайки го през движението за граждански права, Студената война и възхода на интернет. Сега тя помага на компанията и в справянето с глобалната пандемия.

Въпреки че продажбите на Mattel за второто тримесечие са намалели с 15% спрямо година по-рано заради затварянето на магазините, проблемите с веригата на доставки и рецесията, тези на куклите Барби нарастват със 7% до близо 200 млн. долара.  Любимата играчка на поколения съставлява около една четвърт от продажбите през периода от април до юни.

Също така, по данни на изследователската фирма NPD, куклата е била и най-популярната играчка в САЩ за пет поредни седмици по време на блокадата в страната.

Представянето на Барби помогна на резултатите на компанията да изпреварят очакванията на анализаторите. Това на свой ред оскъпи акциите на производителя с до близо 8% по време на късната търговия в четвъртък.

Популярността на Барби показва как добре известна марка може да бъде пригодена да отговаря на времето. През последните години Mattel пусна на пазара кукли с различна височина, тегло и цвят на кожата. Една пета от продаваните кукли Барби от серията Barbie Fashionista са чернокожи – по-голям дял от чернокожото население в САЩ.

Mattel се надява да запази инерцията с предстоящ филм за Барби с участието на номинираната за „Оскар“ Марго Роби.

Продажбите на Барби са добра новина за компанията, която произвежда по-голяма част от играчките си в Китай. Тя трябваше да спре работата в някои от заводите си по-рано през годината заради коронавирусната пандемия. В края на първото тримесечие по-голяма част от търговските обекти на дребно на Mattel, които отговарят за 30% от продажбите й, бяха затворени, а спирането на работата на студиата в „Холивуд“ забави работата по девет филма, базирани на нейни марки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:14 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още