Всъщност главният изпълнителен директор на Christie‘s Гийом Черути искаше да даде позитивен старт на виртуалната пресконференция за предстоящия аукцион „One“ от 10 юли. Този аукцион трябва да замества гала-търговете в Ню Йорк. Christie’s променя най-голямата си седмична продажба за годината в двучасово събитие, което ще се проведе на 10 юли. Аукционери в четири града ще предават търга на живо, докато наддаването ще се случва в реално време онлайн и по телефона.
Кризата на пазара на изкуства обаче е толкова дълбока, че коментарите на Черути за вътрешното преструктуриране на концерна заеха много време от изявлението му и звучаха не като част от глобална стратегия, а по-скоро като мярка за строги икономии.
Christie‘s обединява отделите „Импресионисти и модернисти“ с този за „Следвоенно и съвременно изкуство“. Ще има един отдел за изкуството на 20 и 21 век. Това адресирало промененото поведение, тъй като клиентите били еклектично настроени, пише в свой анализ Handelsblatt.
Преструктурирането засяга управлението, аукционните формати и планирането. Сливането не е иновативно, тъй като Phillips вече предприе подобно концептуално опростяване. Christie's обаче е първата от големите аукционни къщи, която говори открито за трудната пазарна ситуация. Според Черути „стабилното управление" и „намаляването на разходите чрез намаляване на персонала" са неизбежни.
Sotheby’s все още е заета със следприватизационното си преструктуриране: последиците от разделянето на лукс и арт поделенията на агенцията със сигурност ще бъдат видими скоро. От март Bonhams пък има нов управляващ директор за Обединеното кралство и Европа. Патрик Масън трябва да има доста работа, тъй като къщата продължава да се фокусира предимно върху „живите търгове“.
Phillips от своя страна продължава да разширява своята дигитална стратегия. Едно е ясно както за клиентите, така и за пазарни наблюдатели: през тези безпрецедентни месеци всеки върви по своя път. Времето на координираните седмици за търгове приключи – поне в обозримо бъдеще.