Втората по големина верига супермаркети във Великобритания Sainsbury’s заяви, че все още подхожда внимателно към прогнозата за годината, въпреки че приходите за първото тримесечие бяха подкрепени от по-голямото търсене на хранителни стоки, докато хората работеха от вкъщи заради пандемията, пише Bloomberg.
През трите месеца до 27 юни сравнимите продажби на дребно, като се изключат горивата, са нараснали с 8,2%, надминавайки очакванията.
Оптимизмът за продажбите ще бъде засенчен от предупреждението на Sainsbury’s, че допълнителните разходи на работещите магазини могат да са по-високи от 500-те млн. паунда (619 млн. долара), които компанията прогнозира по-рано.
Главният изпълнителен директор Саймън Робъртс, който пое ръководството на компанията в началото на месеца, заяви, че бизнесът се е променил фундаментално спрямо четири месеца по-рано.
Онлайн продажбите на хранителни стоки са нараснали повече от двойно през последните седмици, а дигиталната програма SmartShop носи повече от половината от приходите на някои супермаркети.
От началото на годината книжата на Sainsbury’s са понижили стойността си с 9,2%.