Докато баровете в цяла Европа постепенно отварят врати, близо един милион безплатни или предплатени бири служат като средство за привличане на все още предпазливите потребители обратно в заведенията.
Производителите на бира от глобалния гигант Anheuser-Busch InBev до по-малките крафт пивовари са създали схеми за потребителите да купуват напитки предварително, за да поддържат затворените барове с, в някои случаи, награда под формата на безплатна бира след отварянето на заведенията, пише Euractiv.
AB InBev стартира първата своя схема „Cafe Courage“ в Белгия, като оттогава е продала над 200 000 бири Stella Artois, Jupiler и други марки. Компанията също така стартира подобни схеми на още 20 пазара в Европа, както и е Бразилия, Хонконг и други страни по света, като набра над 6 млн. долара за пъбове, барове и ресторанти.
Вторият по големина производител на бира в света Heineken успя да продаде предварително около 270 хил. бири чрез различни схеми с ваучери.
Сега, когато баровете вече се отварят, потребителите имат шанс да осребрят своите купони и ваучери.
Датчаните Арендзе Роланд и Томас Хофнер Ловгрен бяха сред тези, които печелеха безплатна бира, след като баровете и пъбовете отвориха отново врати в страна на 18 май.
Датската пивоварна Carlsberg предлага различни лагер бири бар на потребителите, които купуват бутилки или кенчета от магазини по нейната схема „Приемете кега“.
"Рядко пия само по една бира", споделя Роланд, след като се наслади на безплатна напитка в заведение в предградията на Копенхаген.
Франция се превърна в поредната страна във вторник, която позволи на баровете и ресторантите да заработят отново, след като това направи и Холандия в понеделник. Очаква се Ирландия и Белгия да последват този пример по-късно през месеца, а Великобритания - през юли.
Джулиан Марсили, един от ръководителите на Carlsberg, заяви, че тази кампания ще продължи и през лятото.
„Пътуванията няма да са масови, поне извън Дания, така че насърчаваме хората, които искат да опитат бира, да разгледат Дания и нейните баровете в основните туристически дестинации“, заяви Марсили.
Въпреки че схемите помагат на пивоварните, те не успяват да компенсират недостига. Във Великобритания Британската асоциация за бирата и пъбовете (BBPA) заяви, че заведенията могат да отбележат най-силния си април от десетилетие, след като са продали над 420 милиона литра бира при необичайно топло и слънчево време.
Проблемът в случая е при пивоварите, където около една трета от произведената от тях бира се консумира в пъбове, барове или кафенета. Това е по-малко от обичайните 60-65%, които се регистрират преди избухването на коронавируса. Продажбите на бира в магазините са нараснали, но доста под темповете на растеж на виното и спиртните напитки, като това не е достатъчно, за да се компенсира загубата на консумация в заведенията, сочат данни на американската изследователска компания Nielsen.
Отворените барове и ресторанти очевидно няма да работят поне за известно време на оборотите, характерни за времето отпреди кризата.
Ема МакКларкин, изпълнителен директор на BBPA, заяви, че промените заради социалното дистанциране ще продължат да тежат на индустрията. Двата метра, възприети понастоящем във Великобритания като предпазна мярка за социално дистанциране, ще позволи едва на една трета от 47 000 пъбове в Кралството да отворят отново врати, докато еднометрово правило, считано за безопасно от Световната здравна организация (СЗО), ще позволи на 75% от тях да работят, посочи МакКларкин.
Бизнесът няма да се възобнови както преди. Собствениците на белгийските кафенета и ресторанти очакват средно с 45% по-малко клиенти в резултат на мерките за социално дистанциране и предпазливостта на потребителите.
„Това не е връщане към нормалната ситуация… заведенията, които отварят отново, ще работят при доста специални условия“, посочва представител на индустрията.