Spotify Technology обяви, че подкастът на комика Джо Роугън ще стане достъпен в музикалната стрийминг платформа от 1 септември, а по-късно тази година ще се превърне в ексклузивен за нея, предава Ройтерс.
Цената на акциите на Spotify завърши борсовия ден с 8,4% повишение до 174,91 долара, тъй като сделката е разглеждана като част от усилията на платформата да се превърне в Netflix за аудио.
Подкастът на Роугън, „The Joe Rogan Experience” е свалян милиони пъти всеки месец и редовно е включван в класациите на топ подкастите в класациите на Apple.
Роугън е интервюирал добре познати политици и бизнесмени, включително главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск и американския сенатор Бърни Сандърс.
Компанията не разкрива финансовите детайли за няколкогодишното споразумение. Подкастът ще бъде безплатен за всички потребители в платформата.
„Все още ще имаме клипове в YouTube, но пълната версия на предаването ще бъде единствено в Spotify”, заяви Роугън в публикация в Instagram. YouTube каналът му има над 8,4 млн. абонати.
Роугън ще запази пълен творчески контрол над предаването, твърди Spotify. Съответните видео епизоди на подкаста ще бъдат достъпни и в Spotify, допълват от платформата.
Spotify, която предлага милиони подкасти и достига до близо 300 млн. потребители месечно, миналата година придоби Gimlet Media, Anchor FM и Cutler Media – компании, които или създават подкасти, или участват в процеса.