Live Nation Entertainment отчете спад на приходите за последното си тримесечие, след като изискванията за социално дистанциране и блокадите започнаха да притискат най-големия концертен промоутър и търговец на билети в света, пише Wall Street Journal.
Същевременно директорите на компанията разкриват плановете си за евентуално завръщане към събитията.
Книжата на компанията, които загубиха близо половината от стойността си тази година, записаха 1% спад на цената по време на следборсовата търговия в САЩ и достигнаха 38,95 долара.
Live Nation, която стои на върха на преживяващата до скоро бум индустрия за събития на живо, се очакваше да има най-добрата си година досега през 2020 г., преди коронавирусът да помете света. Компанията, заедно с конкурента си Anschutz Entertainment Group, отмени събитията си от 12 март, точно преди ключовия летен концертен сезон.
Сега гигантът заяви, че 80% от засегнатите събития са с нови дати и не са отменени, а 90% от феновете запазват билетите си за тях.
Главният изпълнителен директор Майкъл Рапино коментира, че концертната индустрия пренасрочва събитията си за следващата година, като най-ключови са спортните първенства, които се ползват с приоритет за арените. Търсенето на събития остава силно, допълва той.
„Феновете искат да видят Били Айлиш“, твърди той. „Но ще трябва да изчакат“.
Компанията очаква „да започне работа бавно и полека“ през следващите шест месеца, като ще тества завръщането на събитията на живо в различни региони, коментира Рапино. Live Nation ще експериментира с концерти без публика, които ще имат „големи възможности за излъчване“, както и с концерти с намален капацитет. Изпълнителите, които обичайно разпродават големите арени, могат да предлагат по-скъпи билети за значително по-малки зали, допълва той.
Директорите подчертават, че компанията подготвя нови протоколи за концертите, включително влизане без контакт с проверяващите билети, безкешови разплащания и ползване основно на дигитални билети. Проучване на компанията разкри, че 85% от феновете са показали, че искат по-сериозни санитарни условия в залите, плюс достъп до станции за дезинфекция.
За тримесечието, което завърши на 31 март, приходите от сегмента с концерти са се свили с 25% до 993,4 млн. долара, а тези от билети – с 16% до 284,3 млн. долара. Приходите от спонсорства и реклама са скочили с 20 на сто до 90,3 млн. долара.
За целия период Live Nation увеличи загубата си до 184,8 млн. долара, или 94 цента на акция, от 52,4 млн. долара, или 31 цента на акция година по-рано. Приходите са се понижили с 21 на сто до 1,37 млрд. долара.
Като се има предвид, че отчетеното тримесечие включва по-малко от три седмици от националната блокада в САЩ, влиянието на пандемията през текущото тримесечие вероятно ще бъде по-голямо.