Представяне по региони
Азия е записала 3,4% растеж през 2019 г. Темпът обаче е по-бавен спрямо предходната година, когато беше 12,3%, а това до голяма степен е резултат от забавянето на най-големия музикален пазар в региона – Япония (0,9%), където физическите копия отбелязаха 4,8% понижение, а това е доминиращият формат в страната. Като се изключи Япония, Азия има 11,5% повишение на приходите, подкрепена от нарасналото потребление на платен стрийминг.
Ръстът в Австралия е 7,1%, като повтаря случващото се в другите региони – ръстът на дигиталните приходи е 11,6%, а спадът на средствата от продажбата на физически копия е 30,4 на сто.
Европа, вторият по големина регион по приходи от звукозаписи, бележи 7,2% растеж, който е значителен спрямо миналогодишния, който беше едва 0,2%. Това се дължи на редица фактори, включително силните повишения на част от най-големите пазари в региона, включително Великобритания (7,2%), Германия (5,1%), Италия (8,2%) и Испания (16,3%).
Благодарение на силния ръст на дигиталните продажби, Латинска Америка се радва на най-голям растеж за годината – 18,9%, което представлява леко повишение спрямо миналогодишните 17,3%.
В САЩ и Канада скокът на приходите е с 10,4% за миналата година. Това остава най-големият регион по приходи от звукозаписи, равнявайки се на 39,1% от глобалния пазар. САЩ бележат 10,5% растеж за пета поредна година, докато при Канада, при която година по-рано почти нямаше изменение, сега има 8,1% ръст за 2019 г.
Протегната ръка към стартъп средата
След като години наред музикалната индустрия отричаше необходимостта да се дигитализира, а това доведе до огромен спад на целия пазар, компенсиран по-късно благодарение на стрийминга, новият доклад на IFPI обръща специално внимание на иновациите като двигател на индустрията в бъдещ аспект.
„Нашият бизнес ще продължи да бъде белязан от непрестанна технологична промяна, ето защо трябва да си създадем много по-голямо присъствие в инвеститорската общност и да уважаваме ранния ангажимент към стартъпите“, коментира изпълнителният вицепрезидент по дигиталната стратегия на Universal Music Майкъл Наш.
Във времена на непрестанна промяна звукозаписните компании все повече осъзнават необходимостта да говорят на езика на потребителите.
„Феновете вече не са щастливи да бъдат пасивни, те искат да бъдат партньори в творенето заедно с артистите, които обичат“, подчертава Тюин Рой, старши вицепрезидент нов дигитален бизнес и иновации в Universal Music.
Според него стартъпите са тези, които могат да помогнат за създаването на нови и ефективни начини артистите да се свързват с феновете, начини, които отразяват културните промени“.