Walt Disney Co. се срива с над 90% през второто фискално тримесечие за компанията като пример за драстичните ефекти от пандемията от новия коронавирус, пише MarketWatch.
Според ръководителите на медийния гигант мерките за ограничаване разпространението на инфекцията са стрували на корпорацията над 1 млрд. долара само на подразделението за тематичните паркове.
За периода януари-март Disney отчита 460 млн. долара печалба, или 26 цента на акция, при продажби за малко над 18 млрд. долара, които обаче се увеличават на годишна база от 14,9 млрд. долара. Тогава обаче компанията отчете над 5 млрд. долара печалба, която получи тласък от придобиването на контролен дял в Hulu.
След коригиране на таксите за преструктуриране и други ефекти компанията отчита 60 цента на акция печалба спрямо 1,61 долара на акция през предходното тримесечие.
Средно анализаторите очакваха коригирана печалба от 91 цента на ценна книга и продажби в размер на 18,06 милиарда долара, според FactSet.
Disney затвори своите тематични паркове и прекрати филмовата си продукция заради мерките за ограничаване разпространението на коронавируса Covid-19.
„Пандемията оказва значително финансово въздействие върху редица наши бизнеси, но ние сме уверени в способността си да издържим на това предизвикателство и да излезем от кризата в силна позиция“, казва Боб Чапек, който пое поста изпълнителен директор на Disney.
Главният финансов директор на компанията Кристин Маккарти каза, че Disney няма да изплати полугодишен дивидент, който би се очаквал през юли. Това ще спести на конгломерата приблизително 1,6 млрд. долара.
Мениджърите на Disney не дават повече подробности за прогнозите на компанията, освен че сегментът, който оперира с директни потребители, се очаква да регистрира оперативна загуба от над 1 млрд. долара през третото тримесечие.
Акциите на Disney поевтиняха с над 2% в следборсовата търговия. Акцията изтрива над 30% от началото на годината.