Акциите на производителя на бижута Pandora поскъпнаха силно, тъй като по-високите онлайн продажби и силното завръщане на потребителите в отново отворените магазини в Германия насърчиха инвеститорите въпреки резкия спад на оперативната печалба през първото тримесечие, предаде Ройтерс.
Най-големият производител на бижута в света беше принуден да затвори почти всичките си 2746 магазина в света през първото тримесечие поради карантината, наложена заради коронавируса, но обяви, че е напът да възобнови растежа след силните продажби през първите два месеца на годината.
Второто тримесечие не изглежда добре в сравнение с миналата година, но най-важното е, че сме свидетели на рестарт на икономиките и потребителите отново се връщат, казва главният изпълнителен директор на Pandora Александър Ласик.
Анализаторите, които предупредиха, че кризата може да заплаши усилията на изпадналата в затруднение компанията за възстановяване на доброто ѝ финансово състояние, бяха насърчени от резултатите. Те отчитат четирикратното увеличение на онлайн продажбите през април.
Акциите нараснаха със 7 процента в ранната търговия и се покачиха с 5,1 процента.
Pandora намери ниша между по-евтините аксесоари на H&M и по-скъпите бижута на Tiffany & Co и продажбите на датската група се увеличиха десетократно през десетилетието до 2017 година, отбелязва Ройтерс.
Компанията увери, че си е осигурила достатъчно финансиране, включително банкови кредити и продажба на собствени акции, за да понесе отрицателното влияние от затварянето на физическите магазини.
Производителят на бижута беше окуражен от бързото завръщане на клиентите в Германия, където 116 магазин отвориха в края на април.
Печалбата преди данъци и такси (EBIT) и без да се включват разходите за преструктуриране на компанията е спаднала с 41 процента до 638 млн. датски крони (93,3 милиона долара) през тримесечието, но е надвишила прогнозата на анализаторите за 622 милиона датски крони.