IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Pandora обнадежди инвеститорите си с добри данни

Акциите на компанията поскъпнаха със 7% след силното завръщане на потребителите в отново отворените магазини

15:17 | 05.05.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Carsten Snejbjerg/Bloomberg</em></p>

Снимка: Carsten Snejbjerg/Bloomberg

Акциите на производителя на бижута Pandora поскъпнаха силно, тъй като по-високите онлайн продажби и силното завръщане на потребителите в отново отворените магазини в Германия насърчиха инвеститорите въпреки резкия спад на оперативната печалба през първото тримесечие, предаде Ройтерс.

Най-големият производител на бижута в света беше принуден да затвори почти всичките си 2746 магазина в света през първото тримесечие поради карантината, наложена заради коронавируса, но обяви, че е напът да възобнови растежа след силните продажби през първите два месеца на годината.

Второто тримесечие не изглежда добре в сравнение с миналата година, но най-важното е, че сме свидетели на рестарт на икономиките и потребителите отново се връщат, казва главният изпълнителен директор на Pandora Александър Ласик.

Анализаторите, които предупредиха, че кризата може да заплаши усилията на изпадналата в затруднение компанията за възстановяване на доброто ѝ финансово състояние, бяха насърчени от резултатите. Те отчитат четирикратното увеличение на онлайн продажбите през април.

Акциите нараснаха със 7 процента в ранната търговия и се покачиха с 5,1 процента.

Pandora намери ниша между по-евтините аксесоари на  H&M и по-скъпите бижута на Tiffany & Co и продажбите на датската група се увеличиха десетократно през десетилетието до 2017 година, отбелязва Ройтерс.

Компанията увери,  че си е осигурила достатъчно финансиране, включително банкови кредити и продажба на собствени акции, за да понесе отрицателното влияние от затварянето на физическите магазини.

Производителят на бижута беше окуражен от бързото завръщане на клиентите в Германия, където 116 магазин отвориха в края на април.

Печалбата преди данъци и такси (EBIT) и без да се включват разходите за преструктуриране на компанията е спаднала с 41 процента до 638 млн. датски крони (93,3 милиона долара) през тримесечието, но е надвишила прогнозата на анализаторите за 622 милиона датски крони.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:34 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още