Страдащата и без това заради имиджови проблеми и спадащи продажби луксозна марка за бельо Victoria's Secret се сблъсква с нови проблеми заради породената от коронавируса криза. Финансовият инвеститор Sycamore Partners възнамерява да поиска отмяна на придобиването на 55-процентов мажоритарен дял в модната марка, договорена през февруари, както потвърди в сряда компанията майка на Victoria's Secret - L Brands.
Sycamore заведе дело в съд в Делауеър, за да отмени сделката. L Brands настоява договорът за покупката да бъде изпълнен и ще го защитава в съда, предава DPA.
Всъщност бе решено Sycamore Partners да придобие мажоритарен контрол за 525 млн. долара (485 млн. евро), а L Brands да запази 45% дял от бизнеса на Victoria’s Secret, който включва насочената към младежите верига Pink. L Brands трябваше да използва приходите от продажбата, за да изплати част от своя дълг, оценяван на 5,5 милиарда долара. Като цяло сделката оцени Victoria's Secret на 1,1 млрд. долара.
Въпреки това, тъй като L Brands затвори множество магазини, пусна служители в отпуск и прекрати плащането на наеми вследствие на пандемията, споразумението е невалидно, твърди Sycamore. Акциите на L Brands временно се сринаха с над 25 процента на фондовата борса и за кратко бяха спрени от търговия.
Трансакцията се случва след години на скандали и незадоволителни продажби във веригата за бельо. Компанията се опитва да подобри имиджа си, белязан от твърденията за мизогинистична култура по време на управлението на бившия ръководител на маркетинга Ед Разек.
В рамките на компанията майка L Brands Victoria's Secret отдавна се превърна от отличен пример в сериозен проблем. Марката за бельо, която изпращаше международния елит на топмоделите на подиумите на помпозните си модни ревюта, се бори с кризата от дълго време.
Със своя маркетинг от типа „Sex Sells“, който се фокусира върху безупречни, леко облечени женски тела, лейбълът се превърна в спънка във времена на оживени дебати по темите „Body Shaming“ и движението „#MeToo“. Скорошните съобщения за обвинения за тормоз срещу мениджъри оказаха натиск върху марката бельо.
Споразумението със Sycamore също така предвиждаше противоречивият директор на L Brand Лесли Уекснър да се оттегли от марката веднага след приключване на трансакцията. Но той трябваше да продължи да заема позиция в борда, стана ясно през февруари.
Репутацията на 82-годишния мъж пострада сериозно заради връзката му с американския милионер Джефри Епстайн, който се самоуби в затвор в Ню Йорк миналия август след скандал за злоупотреби. Твърди се, че Уекснър е поддържал тесни бизнес отношения с Епстайн в продължителен период, което доведе до ожесточена критика към шефа на L-Brands.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми