Втората по големина пивоварна компания в света Heineken предупреди, че слабите валути на развиващите се пазари могат да задълбочат ефекта от по-слабата консумация на бира тази година, тъй като пандемията успя да засегне и бирената индустрия, пише Bloomberg.
Продадените обеми бира са спаднали с 14% на органична база през март, въпреки че понижението от 2,1% през първото тримесечие беше малко по-добро от очакванията на анализаторите. Второто тримесечие ще е по-лошо, посочва Heineken.
Компанията разкри какви са рисковете пред нея тази година, след като се отказа от годишната си прогноза за 2020 г. Гигантът твърди, че очаква потенциални кредитни загуби от клиенти и може да се натъкне на проблеми, тъй като малките доставчици се борят да запазят бизнеса си опериращ. Освен това Heineken подчерта риска от обезценки.
Това са последните резултати преди налагането на мерки за пълното затваряне на барове и ресторанти в глобален мащаб да е отразено във финансовите резултати на компанията. Очаква се спадът на търсенето да бъде много сериозен през второто тримесечие, а второто полугодие да бъде белязано от икономически слабости.
Прогнозата на Heineken полага основа за конкурентите Anheuser-Busch InBev и Carlsberg, които се очаква да обявят финансовите си резултати в близките седмици.
Цената на акциите на Heineken остана почти без промяна по време на търговията в Амстердам. Книжата записаха 2,6% ръст на стойността през последния месец.