IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Коронавирусът удари бизнеса на приложенията за доставка на храна

Основните компании в индустрията отчитат значителен спад в потреблението през март

12:50 | 02.05.20 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Снимка: gettyimages</p>

Снимка: gettyimages

В САЩ Grubhub заяви, че търсенето се възстановява в някои части на страната, но на други места - като Ню Йорк, картината е напълно различна. "Ню Йорк не се справя добре, защото жителите се стараят да напуснат града, ресторантите се затварят и хората се страхуват", казва в интервю изпълнителният директор на Grubhub Мат Малони.

Стимули

Uber Eats, Grubhub, Delivery Hero и Just Eat Takeaway предложиха стимули за ресторантите, включително намаляване на комисиони или такси за доставка и по-бързо регистриране на нови членове, за да подобрят паричния си поток и да им помогнат през кризата. Това би трябвало да даде тласък на тяхната клиентска маса в дългосрочен план, след като поръчките се подобрят.

Grubhub записа повече от 20 000 нови ресторанта през март, което значително надвишава предишния месечен рекорд от 5 000, казва Малони. През декември миналата година Deliveroo  регистрира 3000 нови ресторанта във Великобритания.

Понижението на потреблението накара някои от приложенията да се разширят на нови пазари. Uber Eats например увеличи предлагането на хранителни стоки в партньорство със супермаркети като Carrefour. Продажбите на хранителни стоки на Uber Eat в някои европейски градове са се удвоили, казва говорител на компанията.

Анализаторите на Deutsche Bank смятат, че подобни стъпки могат само частично да компенсират спада на поръчките. „Докато огнището на COVID-19 може интуитивно да се разглежда като полезно за онлайн търговията, след като милиони хора са под блокада, ние стигаме до заключението, че това не е така“, заявяват от банката .

Дори когато заразата бъде овладяна и ресторантите започнат да отварят врати, бизнесът може да не се възстанови толкова бързо, колкото се очаква. Затягането на колана поради загубата на работни места може също така да забави ръста на разходите на домакинствата. Някои ресторанти няма да оцелеят.

На най-засегнатите пазари на Grubhub затварянето на ресторанти е мащабно и засяга предимно независими търговски обекти, които нямат пари в брой, казва Малони, главен изпълнителен директор на компанията.

„Трудно е да си представим, че ще се отворят отново без някакви значителни стимули, финансирани от правителството“, каза той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:48 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още