Marks & Spencer е напът да разшири иинициативата си, която позволява на купувачите да пълнят свои контейнери с храна, вместо да я купуват опакована, съобщава BBC.
Изпробването на този похват ще бъде продължено в магазина му в Хедж Енд в Саутхемптън и ще бъде представено в Манчестър този месец. Говорител на компанията заяви, че това е част от "акцията на супермаркета за намаляване на пластмасовите опаковки". Супермаркетите във Великобритания са отговорни за 58 милиарда парчета пластмаса годишно, според Greenpeace.
Първоначалният опит включваше 44 продукта без пластмасови опаковки като кафе и зърнени култури, сладкиши, паста и др. в магазина на веригата в Хедж Енд.
Експериментът ще бъде разширен и до магазина в Манчестър, който ще участва от март. Компанията заяви, че успехът на начинанието се свежда до факта, че потребителите се опитват да пазаруват по по-екологичен начин.
Три четвърти от потребителите се опитват да намалят количеството пластмаса, която използват, според проучване сред 2200 възрастни, проведено от YouGov за супермаркета. Изследването също така предполага, че клиентите се стремят да намерят търговци на дребно, които предлагат подобни схеми за пълнене на собствени съдове.
Пол Уилгос, директорът на хранителните технологии за M&S, каза: „Нашата концепция за пазаруване в собствени съдове е област, върху която се фокусираме като част от нашите действия за намаляване на пластмасовите опаковки и оказване на подкрепа на нашите клиенти за повторна употреба и рециклиране.
Изпитващата затруднения компания планира да затвори повече от 100 магазина до 2022 г. Но продажбите на храни подкрепят най-силно нейните резултати, компенсирайки по-слабите продажби на дрехи и домашни потреби.