IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Hermes отваря отново по-голямата част от магазините си в Китай

Френската луксозна марка би трябвало да се окаже сред най-устойчивите на фона на забавянето, причинено от коронавируса, твърди анализатор

11:52 | 26.02.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Източник: Bloomberg/&nbsp;Jason Alden</em></p>

Източник: Bloomberg/ Jason Alden

Hermes International вижда „потенциална нормализация“ в Китай, макар че е твърде рано да се предвиди кога пазарът ще се възстанови от избухването на епидемията от коронавирус, която се отразява негативно на разходите за луксозни стоки, каза главният изпълнителен директор на компанията Аксел Дюма.

По-рано френската луксозна марка затвори 11 магазина в Китай и отвори отново седем от тях.

„Твърде рано е да кажем, че нещата се връщат към нормалното си състояние, но ние сме в процес на възстановяване“, заяви Дюма, цитиран от Bloomberg.

Производителят на чантите Birkin поддържаше двуцифрен ръст на печалба през миналата година, като производството на кожени изделия нарасна, а силните продажби в подразделенията на бързата мода, обувките и бижутата компенсирха редица неблагопрятни условия, като политическите протести в Хонконг и стачките във Франция. Приходите за четвъртото тримесечие нараснаха с 11%, изключвайки валутните колебания, което съответства на очакванията на анализаторите.

Рентабилността остана близка до рекордно високите нива, като периодичната оперативна печалба възлиза на 34% от приходите от продажби, въпреки че марката инвестира в ново козметично подразделение. Hermes се надява с добавянето на продукти, като червила, грим и грижа за кожата, да засили продажбите на парфюмерийните си щандове по целия свят.

"Hermes би трябвало да се окаже сред най-устойчивите на фона на забавянето", причинено от коронавируса, казва в бележка до клиентите си анализаторът на Sanford C. Bernstein Лука Солка. „Списъкът с чакащи за емблематичните им продукти трябва частично да компенсира сравнително високата им експозиция към китайските граждани в световен мащаб“, добави той.

Ръстът на Hermes в Азия, с изключение на Япония, се забави до 14% в края на годината, в сравнение със скока от 22% през третото тримесечие. Дюма казwа, че въздействието на протестите в Хонконг е по-слабо от очакваното, тъй като много туристи, които отменят шопинг пътуванията до територията, все още пазаруват другаде в региона. „Не виждаме промяна в тенденцията в Азия“, поясни той.

Продажбите в САЩ се ускориха, докато бизнесът с новите магазини в Ню Йорк и реновирания флагмански магазин на Хаваите набират скорост.

Категории като мода, бижута и стоки за дома отбелязаха по-бърз растеж от водещото подразделението на кожени изделия. Това може да помогне за намаляване на зависимостта на Hermes от чантите Birkin, чиято цена е над 9000 долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:04 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още