Американската компания за търговия на дребно Macy’s обяви, че приходите и печалбата ѝ са се свили през последното тримесечие, но общите резултати се оказаха в съответствие с прогнозите след празниците, пише Wall Street Journal.
По-рано този месец компанията обяви, че планира да затвори 125 магазина в рамките на три години и да съкрати около 2000 корпоративни работни места, за да се справи с липсата на ръст и печалба.
Днес Macy’s отчете, че печалбата ѝ е спаднала с 55%, а приходите до 8,34 млрд. долара за тримесечието до 1 февруари, в сравнение с 8,46 млрд. долара година по-рано. Анализаторите очакваха 8,32 млрд. долара за периода според FactSet.
Macy’s се радваше на ръст на продажбите по време на 10-дневния период преди Коледа, обяви главният изпълнителен директор на компанията Джеф Генет.
Тримесечната печалба е спаднала до 340 млн. долара, или 1,09 долара на акция, от 740 млн. долара, или 2,37 долара на акция, през същия период година по-рано. Коригираната печалба от 2,12 долара на акция надмина очакванията.
Книжата на Macy’s повишиха стойността си с 2,8% преди началото на борсовата сесия днес.
От години Macy’s се бори да привлече потребителите, които мигрираха към онлайн поръчки.
За да адресира предизвикателствата, Macy’s започна да полага повече усилия в посока електронна търговия и затвори магазините си с по-слабо представяне, които се намираха в търговски центрове. Тя промени 150 от най-добрите си локации от 2018 г. насам и планира да подобри и други в рамките на тази година.
Macy’s обяви още, че очаква тези усилия да ѝ струват между 400 и 420 млн. долара.
За фискалната 2020 г. компанията очаква да генерира поне 23,6 млрд. долара нетни приходи и да има коригирана печалба от поне 2,20 долара на акция.