IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Жените в развлекателната индустрия получават повишения, но не и до топ позиции

Напредъкът им нагоре по корпоративната стълбица започва да се забавя, когато се приближат до върха, според доклад на McKinsey & Co.

11:29 | 21.02.20 г. 7
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Източник: Pixabey</em></p>

Източник: Pixabey

Жените заемат само около една четвърт от висшите ръководни позиции в медийните и развлекателните компании, въпреки че са повишавани по-често, според ново изследване, което показва, че индустрията не постига равенството между половете, съобщава Bloomberg.

Служителите от женски пол съставляват половината от общата работна сила в медийната и развлекателната индустрия. Те искат повишения по-често от мъжете и биват повишавани до длъжност на мениджър два пъти по-често, според доклада на консултантската фирма McKinsey & Co.

Но напредъкът им нагоре по корпоративната стълбица започва да се забавя, когато се приближат до върха. Почти половината от 1700 служители, които участват в проучването на McKinsey, заявяват, че жените в тази област се оценяват по различни стандарти в сравнение с мъжете.

Жените в медиите и развлекателната индустрия „понасят по-враждебни условия на работно място от мъжете и се сблъскват със „стъклен таван“, който не им позволява да достигнат до най-високите ръководни позиции“, се казва в проучването.

В него се разглеждат компании, чиито дейности са фокусирани върху новини, филми, маркетинг, продажби на билети, управление на събития и спорт. Въпреки че жените заемат само 27% от управленските позиции в тази сфера, това все пак е малко по-добре от процента жени, които заемат ръководни длъжности във всички индустрии като цяло – 21%.

Когато компаниите от медийния и развлекателния бизнес търсят служител за позиция във висшия мениджмънт извън компанията, те избират мъж в 79% от случаите, установи проучването.

Цветнокожите жени са особено слабо представени, заемайки само 4% от ръководните длъжности.

Докладът предлага начини за преодоляване на неравенството между половете, включително да се възложи на компаниите да наемат служители от списък, който включва жени и кандидати от малцинствата, както и да назначават жени на управленски позиции. Предполага се, че впоследствие те биха могли да повлияят положително върху политиките на компаниите, свързани с равенство между половете.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:40 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

7
rate up comment 0 rate down comment 2
doba
преди 4 години
Пазарна икономика.Преценява се кой колко работа ще върши и печели позицията.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 0 rate down comment 4
julian12
преди 4 години
Има причина матриархата да не е оцелял като система.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 3 rate down comment 2
michaelis23
преди 4 години
еми компаньонките и проститукитe какво искат да получават като за топ меринджей ли не моа да ги разбера ?? ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 3
bgMan
преди 4 години
ing5rov - тва къде го прочете?В новата ревизирана комунистическа Библия ли където бога на танковете лети яхнал златна Т-34-ка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 5
ing5rov
преди 4 години
Бог е създал жената за да радва и развлича Адама , не да го команди .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 1
Бидонойл
преди 4 години
Да забавлява хората е работа на Фредо.(Фредерико Корлеоне)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 2
Mechkata
преди 4 години
there is nothing new under the sun
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още