Ръстът в продажбите на Gucci се забавя на тримесечна основа, но въпреки това успява да изпревари прогнозите на анализаторите, като най-голямата марка на френската компания за луксозни стоки Kering успя успешно да се съвземе от по-лошото представяне в САЩ.
Продажбите на марката през четвъртото тримесечие на 2019 г. нарастват с 10,5% на органична основа до 2,64 млрд. евро, съобщиха от Kering в сряда. Анализаторите очакваха ръст от 8,6%, посочва Bloomberg.
Акциите на компанията майка поскъпват с 2,7% минути преди 11:30 ч. българско време на борсата в Париж.
И макар че стремглавият полет на Gucci се забавя спрямо близо 40-процентния ръст от 2018 г., то някои от другите марки под шапката на Kering успяват да компенсират. Продажбите на емблематичните кожени обувки и чанти на Bottega Veneta – чийто дизайн беше освежен от британския дизайнер Даниел Лий, отчитат ръст от 9,4% през последното тримесечие на годината. Бизнесът на Saint Laurent също продължава да расте с двуцифрен темп в рамките на годината.
Въпреки това обаче Kering остава силно зависима от Gucci, а марката генерира около 80% от печалбата на конгломерата.
„Зависимостта от Gucci не е проблем. Нормално е за група за луксозни стоки да има конкретно една марка, която я тегли“, заяви главният финансов директор на Kering Жан-Марк Дюпле.
Представянето на Gucci през четвъртото тримесечие е „забележително“ в светлината на трудностите от политическите протести в Хонконг и по-високите данъци върху продажбите в Япония, посочва още той. Продажбите на Kering в Хонконг намаляват с до 50% през декемврийското тримесечие на фона на продемократичните протести в града, които отблъснаха голяма част от туристите.
В презентация пред инвеститори председателят на групата Франсоа-Анри Пино по всяка вероятност ще трябва да се изправи пред въпроси за това дали групата се насочва към нови придобивания като това на производителя на якета Moncler SpA.
От Kering обявиха, че са затворили половината от магазините си в континентален Китай заради епидемията от коронавирус - повече от тези на конкурента Burberry Group. Невъзможно е на този етап да оценим напълно ефекта от епидемията върху бизнеса, заяви Пино.