L’Oreal обяви, че кризата с коронавируса ще доведе до временно забаване на пазара на продукти за красота в Китай, където силното търсене на висок клас козметика помогна на компанията да надмине очакванията за четвъртото тримесечие, пише Bloomberg.
Сравнимите продажби през периода нараснаха с 9,6%, обяви компанията след края на търговската сесия в четвъртък. Анализаторите, анкетирани от Bloomberg, прогнозираха 7,4% повишение. Стойността на книжата нарасна с около 2,8% рано в петък в Париж.
Френският собственик на марките Lancome и Kiehl’s заяви, че е уверен, че търсенето в Китай ще се възстанови бързо след отшумяването на епидемията. Компанията се позова на опита си при бума на вируса ТОРС и други предишни заболявания.
Конкурентът Estee Lauder обяви по-рано днес, че очаква да бъде засегнат краткосрочно от коронавируса, който взе над 560 жертви и доведе до ограничения на пътуванията.
През последните тримесечия продажбите на L’Oreal бяха подкрепени от китайските потребители, които залагат на скъпи кремове и грим, което компенсира по-слабото представяне на основни брандове на компанията като Maybelline в САЩ.
Главният изпълнителен директор Жан-Пол Агон преди време заяви, че очаква азиатската страна да остане двигател на растежа през тази новата година.
По-рано тази седмица L’Oreal заяви, че е започнала екслузивни преговори с френската инвестиционна фирма Impala за продажбата на бранда Roger & Gallet.