Carlsberg A/S прогнозира по-бавен растеж на печалбата, тъй като епидемията от коронавирус заплашва да свие потреблението на бира в Азия, съобщава Bloomberg.
Датската пивоварна удължи затварянето на някои пивоварни в Китай, където властите удължиха почивните дни след Китайската Нова година в опит да овладеят разпространението на вируса, който стана причина за смъртта на най-малко 425 души.
"Това е много тъжна ситуация за Китай и неговото население и вирусът ще повлияе негативно на бизнеса ни", каза главният изпълнителен директор на Carlsberg Сеес'т Харт, добавяйки, че част от баровете и около половината заведения за хранене в градовете, където компанията има присъствие, са затворени.
Carlsberg е първата голяма европейска пивоварна, отчитаща финансовите си резултати, като прогнозата ѝ задава минорен тон за конкурентите ѝ Anheuser-Busch InBev NV и Heineken NV,, които поставиха пазарa в Азия като приоритет за растежа си през последните години. Бизнесът на Carlsberg в този регион представлява около една четвърт от общите продажби, като е насърчил печалбата с 23% през изминалата година.
Оперативната печалба трябва да се увеличи с 5% на органична основа през тази година, заяви датският пивовар във вторник. За сравнение, печалбата на компанията нарасна с около 11% за всяка от последните две години, достигайки през 2019 г. най-високото си ниво от поне десетилетие.
Акциите поскъпнаха с 2,05% във вторник в Копенхаген*. Цената им се повиши с 30% през последните 12 месеца.
„Сблъскваме се с по-нестабилна бизнес среда, включително сегашната епидемия от коронавирус в Китай, чието въздействие все още не е напълно известно“, заявиха от Carlsberg.
Производителят на Tuborg е склонен да дава консервативна прогноза в началото на годината и често я коригира нагоре на по-късен етап. Освен епидемията има и редица други предизвикателства: конкуренцията в Русия остава силна, а новият закон за шофиране в нетрезво състояние във Виетнам също се отразява негативно на консумацията на бира.
Пивоварната повиши кампанията си за обратното изкупуването на акции с 11% до 5 млрд. крони (740 млн. долара), след като печалбата на акция достигна рекорд през 2019 г. Carlsberg също така заяви, че валутната волатилност би трябвало да увеличи печалбата ѝ с около 50 млн. крони тази година въз основа на сегашните валутни курсове.
Компанията се възползва от нарастващото търсене на по-скъпите си крафт и нискоалкохолни бири, като Grimbergen и Carlsberg Nordic.
Информациятя е актуална към 11:15 ч.