Благодарение на успешен финален спринт по време на коледния бизнес германската модна група Hugo Boss все пак постигна своите по-рано занижени годишни цели.
„Можем да погледнем назад към едно радващо четвърто тримесечие“, заяви изпълнителният директор Марк Лангер. „Аз съм особено голям оптимист за напредъка, постигнат с нашите ключови двигатели за стратегически растеж - онлайн продажбите и Китай“, добавя той, цитиран в прессъобщение.
Приходите от продажби за четвъртото тримесечие са се повишили с 4% до 825 млн. евро (915,34 млн. долара) на коригирана база, надвишавайки прогнозата на анализаторите за 805 млн. евро.
Hugo Boss е постигнала ръст на продажбите в Европа и азиатско-тихоокеанския регион. Компанията заяви, че инерционният импулс в Европа се е ускорил през последното тримесечие и поради двуцифрения растеж във Великобритания и Франция продажбите на коригирана база в региона са нараснали с 8%, докато в родната Германия увеличените продажби в поделението за търговия на дребно не са компенсирали страдащия бизнес с продажби на едро.
По принцип Hugo Boss страда в родината си. „В Германия увеличението на продажбите в собствената търговия на дребно не успя да компенсира напълно все още трудния бизнес на едро", каза изпълнителният директор пред Handelsblatt, без да дава точни данни. Още през 2018 г. приходите от продажби в Германия спаднаха с четири процента до 429 млн. Евро.
Ето защо сега Лангер ще предприеме мерки за противодействие - с по-евтини костюми за германските търговски партньори. От юни отново ще има костюми на бранда Boss за 399 евро. Досега най-евтиният костюм на компанията от Метцинген край Щутгарт се предлагаше за 499 евро. „Новото входно ценово ниво от 399 евро за германски търговци на едро ще ни помогне да възстановим загубения пазарен дял в Германия", казва Лангер.
Конкурентите са се възползвали от досегашната стратегия за високи цени. Марки като Joop, Roy Robson и Drykorn са спечелели пазарен дял. Но новата колекция на Boss ще има ефект върху резултатите едва от втората половина на годината, защото костюмите тепърва се поръчват и ще се появят на пазара след около шест месеца. Освен това новата специална колекция ще се предлага само от партньори на дребно и само в Германия - т.е. нито в техните собствени магазини на Boss, нито в онлайн бизнеса.
В азиатско-тихоокеанския регион приходите от продажби на коригирана база са нараснали с 4 % поради продължаващия силен импулс на продажбите в континентален Китай, където групата отново постигна двуцифрен ръст. Компанията добави, че в съответствие с очакванията, средата в Хонконг остава трудна през последното тримесечие. Бившата колония на британската корона представлява четвърт от продажбите в Китай. В Северна Америка продажбите на коригирана база са намалели със 7% през последното тримесечие.
Като цяло производителят на мъжка мода постига за миналата година ръст на приходите от продажби на коригирана валутна база от 2% до 2,88 милиарда евро според първоначални изчисления. Междувременно оперативната печалба (EBIT) се свива с четири процента до 333 млн. евро. Увеличението на EBIT през четвъртото тримесечие с девет процента до 122 млн. евро до голяма степен компенсира спада през първите девет месеца. До края на септември EBIT възлизаше на около 210 милиона евро. Окончателният отчет трябва да бъде публикуван на 5 март.
Данните бяха добре приети от инвеститорите: акцията поскъпна в ранния следобяд със 6,6 процента до 46,59 евро.
Лангер ще коментира по-нататъшната прогноза за текущата година, когато представи окончателните бизнес резултати на 5 март. Но даде да се разбере: „Нашата средносрочна цел остава да постигнем марж на EBIT от 15 процента". За 2019 г. маржът възлиза на едва 11,5 на сто. Договорът на Лангер изтича след около две години.
Преди всичко акционерите се надяват, че мениджърът ще успее отново да увеличи цената на акциите. Откакто той зае поста през май 2016 г., цената на акциите спадна от над 60 евро за брой до малко над 45 евро днес.