Kомпанията майка на Victoria's Secret L Brands заяви, че продажбите ѝ през празничния сезон са се свили, което води до намаляване на прогнозите за печалба за четвъртото тримесечие.
През септември L Brands увери инвеститорите, че предстои „еволюция“ на бранда за бельо, съобщава CNBC. За да спре спада на продажбите, компанията даде обещание да използва модели с по-разнообразен външен вид в маркетинг стратегията и рекламите на Victoria's Secret, които ще отразяват жени с всякакви форми и размери. Също така обеща да прави по-удобни и актуални спрямо тенденциите артикули в опит да спечели обратно клиентите си, които се насочиха към конкурентните марки ThirdLove и Adore Me. Но усилията на производителя на бельо не дойдоха навреме за празниците.
Цената на акциите на компанията се понижи с повече от 4% в часовете преди старта на сесията. L Brands очаква да отчете печалба за четвъртото тримесечие от 1,85 долара на акция, в сравнение с предишната прогноза за 2 долара на акция.
През деветте седмици, които приключиха на 4 януари, L Brands отбеляза нетни продажби от 3,9 млрд. долара, което е по-малко от 4,1 млрд. долара, отчетени преди година. Продажбите в магазините на марката намаляват с 3%.
По време на празничния сезон продажбите на Victoria's Secret, генерирани от магазините на марката и директните канали, са се свили с 12% - много по-голям спад от този през предходната година, когато понижението достига 4 %.
Отделът Bath & Body Works отчита ръст на продажбите от 9% в едноименните магазини. Продажбите на ароматизирани свещи и лосиони подсилват изпитващия затруднения бизнес с бельо на L Brands. Но някои анализатори твърдят, че най-добрите дни на Bath & Body Works са приключили.
„С течение на времето BBW.com вероятно ще трябва да предлага повече оферти за „безплатна доставка“, а продуктите му са големи, което увеличава разходите, каза анализаторът на Jefferies Ранди Коник по-рано този месец. Според него това би довело до еризоя на маржовете в сегмента.
Акциите на L Brands са поевтинели с около 35% през последните 12 месеца. Търговецът има максимална пазарна стойност от 5 млрд. долара.