IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Macy's ще закрие 29 магазина въпреки по-малкия от очакваното спад в продажбите

Компанията отчете 0,6% по-малко продажби през ноември и декември

15:50 | 09.01.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Източник: Getty</em></p>

Източник: Getty

Macy's отчете слабо намаляване на продажбите в магазините си по време на празниците, изненадвайки инвеститорите, които очакваха по-рязък спад. Компанията, която намали годишната си прогноза за печалба през ноември, обвинявайки слабия международен туризъм и забавянето на трафика в моловете, отчете 0,6% спад на продажбите през ноември и декември, съобщава Ройтерс.

Macy's е сред първите големи корпоративни имена, отчитащи продажбите си по време на ваканционния период. Тези продажби се разглеждат като барометър за състоянието на потребителските разходи в САЩ.

Компанията планира да затвори 28 магазина на Macy's и един магазин на Bloomingdale през следващите седмици, заяви говорител. Според него закриването е част от рутинно преразглеждане на портфолиото на магазините от страна  на компанията. Macy's управлява около 860 магазина в Съединените щати.

За цялото тримесечие анализаторите очакваха спад от 1,8% в продажбите на магазините на компанията, сочат данните на IBES от Refinitiv.

„Това е облекчение за инвеститорите, тъй като те бяха загрижени, че продажбите ще намалеят повече от това“, заяви пред Ройтерс Кен Перкинс, основател на изследователската фирма Retail Metrics.

„Като се има предвид, че трафикът по магазините не изглеждаше особено голям по празниците, данните за продажбите изглеждат добре“, каза още Перкинс. Той обаче предупреди, че големите намаления  през сезона могат да свият маржовете на компанията.

Потребителите в САЩ все по-често предпочитат да харчат парите си онлайн, отколкото да се редят на опашки през празничния сезон, принуждавайки търговците, които притежават физически магазини, да инвестират в повече възможности за пазаруване и доставка.

Продажбите на електронната търговия в САЩ през периода от 1 ноември до Бъдни вечер са нараснали с 18,8%, според доклад от 25 декември от Mastercard, докато общите продажби на стоки на дребно, с изключение на автомобили, са се увеличили само с 3,4% по празниците. Потребителските разходи в Съединените щати се възползват от растежа на заплатите и най-ниския процент на безработица от близо половин век насам.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:25 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още