Консорциум начело с китайската компания Tencent Holdings Ltd. купува 10% от Universal Music Group от френската медийна компания Vivendi след месеци на преговори.
Сделката оценява най-голямата музикална компания в света на 30 млрд. евро, съобщава Bloomberg.
Tencent и нейните партньори могат да увеличат дела си до 20% при същата оценка до 15 януари 2021 г., съобщиха компаниите в изявление.
С привличането на китайския гигант още потенциални инвеститори може да се обърнат към Universal. Това може да даде нов тласък на процеса по продажба, който изглежда се бави откакто Vivendi за първи път обяви плановете си да продаде половината от бизнеса през юли 2018 г.
Очаква се преговори да започнат и за евентуалната продажба на миноритарен дял при цена, която „най-малкото ще е идентична“ с тази на сделката с Tencent, заявиха от Vivendi. Минути след 14 ч. акциите на компанията поскъпват с 0,23%.
Vivendi се опитва да се възползва от стрийминг бума в музикалния бизнес, както и от звездите в каталога си, сред които Тейлър Суифт, U2, Дрейк и Пост Малоун. Продажбите на компанията растат средно с по 7% годишно от 2014 г. насам, като стриймингът се превърна в най-големият източник на печалба за компанията.
Въпреки това налице са признаци, че растежът в стрийминга се забавя в Европа и Северна Америка, а в Азия музикалните компании са изправени пред проблема с пиратството и регионалните конкуренти, които са особено добре запознати с местните предпочитания. Така Tencent би могла да помогне на Universal да се приближи до азиатската аудитория.
В съобщението не се споменава кои са другите членове в консорциума на Tencent. Hillhouse Capital и сингапурският суверенен фонд GIC Pte. Бяха сред потенциалните инвеститори, с които китайският технологичен гигант се е свързал, заявиха запознати през ноември. Vivendi за първи път съобщи за преговорите с Tencent през август.