За мнозина чаша пенливо вино - или шампанско, ако трябва да се заложи на по-луксозното, е традиционната част от началото на новата година. Пенливите вина са популярни в Германия: през последните дванадесет месеца потребителите са закупили около 324 милиона бутилки пенливо вино само от търговците на хранителни стоки и дрогериите и са изхарчили за тях около 1,25 милиарда евро. Това става ясно от нов анализ на компанията за проучване на пазара Nielsen, цитиран от DPA.
Нaй-голямото търсене e по Коледа и Нова година. Чисто в математически план всеки германски гражданин е купил почти по четири бутилки пенливо вино, шампанско, просеко, Asti, Cava или Crémant - една бутилка от тях за Коледа и Нова година, и е изразходвал общо около 15,60 евро за тях през 2019 г.
„Сухото пенливо вино е и остава любимото пенливо вино на германците", пояснява експертът по напитките на Nielsen Кристиан Щук. То е следвано в предпочитанията от полусухо пенливо вино и разплодно пенливо вино. В последните седмици на годината, според Щук, редица потребители посягат и към по-специални напитки, като шампанското. Като цяло обаче пазарните изследователи наблюдават от години спадащо търсене към финото пенливо вино от Франция.
Нищо чудно, че според Nielsen германците харчат средно само по 3,86 евро за бутилка пенливо вино. Дори в периода на Коледа и Нова година средната цена за бутилката е малко над четири евро. Шампанското, от друга страна, рядко се предлага в дискаунтъри за под 12 евро за 0,75 литрова бутилка.
Вместо това много потребители в Германия избират германското пенливо вино. А то е впечатляващо: „Качеството на германските газирани вина се е повишило по магически начин през последните години“, се казва в изследването Vinum Weinguide 2019.
Расте и предлагането на безалкохолно пенливо вино, както и търсенето. Почти пет процента от продажбите на пенливо вино в Германия се падат на продукти без алкохол.
„Качеството им през последните години се подобри“, казва Ернст Бюшер от Германския институт за вино. Тим Вайсбах от Strauch Sektmanufaktur в Остхофен, Райнланд-Хесен, пояснява от своя страна, че едва преди десетина години пенливите вина без алкохол са били непродаваеми. Но технологията на производство продължава да се развива, а с това растат и продажбите.