Приходите и печалбата на американския производител на спортни стоки Nike за последното тримесечие надвишаха прогнозите на Wall Street заради силните продажби на марката в Китай, но по-ниският от очакваното растеж в Северна Америка разочарова анализаторите, съобщава Ройтерс.
Най-големият производител на обувки в света се сблъсква с интензивна конкуренция в лицето на марки като Adidas, Skechers и Vans в Северна Америка въпреки усилията си да продава ексклузивни стоки чрез своето приложение и в магазините на дребно. В опита си да спечели пазарен дял над конкурентите, Nike си сътрудничи със знаменитости и съсредоточава маркетинга си около големи спортни събития.
През ноември компанията приключи двугодишното си партньорство с Amazon.com, слагайки край на пилотната програма, която започна през 2017 г. В резултат на това Nike ще спре да продава директно стоките си чрез уебсайта на Amazon, за да се съсредоточи в по-голяма степен върху предлагането на маратонки чрез своите собствени дигитални платформи.
Приходите на Nike в Северна Америка нараснаха с 5,3% до 3,98 млрд. долара през второто тримесечие, в сравнение с ръста от 9% предходната година, като все пак се разминаха с очакванията на анализаторите от 4 млрд. долара. Брутният марж на печалба на компанията от 44% също беше малко под прогнозите от 44,1%, засегнат от по-високите разходи за продукти поради увеличените мита в Северна Америка.
Акциите на Nike, които достигнаха рекордно високо ниво на борсовата сесия в четвъртък, поевтиняха с около 2% след края на търговията. Цената им се е покачила с 36,4% през тази година, надминавайки ръста от 22% на индекса на сините чипове Dow Jones.
В Китай, най-бързо развиващия се пазар на Nike, приходите са нараснали с 20% до 1,85 млрд. долара. Наскоро компанията представи своето приложение в страната, за което напускащият главен изпълнителен директор Марк Паркър заяви в четвъртък, че е изтеглено 1 милион пъти.
Паркър ще се оттегли в началото на новата година, като ще прехвърли контрола на Джон Донахю, бившият изпълнителен директор на eBay и компанията за облачни изчислителни услуги ServiceNow.
„Никога не съм бил по-оптимистично настроен с оглед на бъдещето на концерна“, заяви Паркър, като за пореден път изтъкна дигиталната стратегия и иновациите на Nike като двигатели за растежа. Това означава, че новите модели маратонки се предлагат на пазара все по-бързо и по-бързо. Някои от маратонките се продават изключително чрез собственото приложение на Nike. На считания за обещаващ пазар на бъдещето Китай наскоро стартираното приложение Nike за бързи продажби на обувки вече е изтеглено милион пъти, каза Паркър.
Нетната печалба на Nike скочи с 31,6% до 1,12 милиарда долара, или 70 цента на акция, през тримесечието, завършило на 30 ноември, докато анализаторите очакваха средно едва по 58 цента на акция.
Общите приходи нараснаха с 10,2% до 10,33 милиарда долара, като минаха средната оценка на анализаторите за 10,09 млрд. долара, сочат данните на IBES/Refinitiv.