Търговците на дребно са готови за рекордни продажби и по време на днешния Кибер понеделник, след баснословните суми, които се похарчиха на тазгодишния Черен петък, показва прогноза. Очаква се потребителите в САЩ да похарчат 9,4 млрд. долара за покупки онлайн по време на Кибер понеделника, според Adobe Analytics.
По време на Черния петък, глобалното събитие за пазаруване, проведено миналата седмица, са направени покупки за рекордните 7,4 млрд. долара в САЩ, съобава BBC.
Според доклад на Adobe, в рамките на който са анализирани трансакциите на 80 от 100-те топ онлайн търговци в САЩ, най-популярние покупки по времена Черния петък са играчки от анимацията "Замръзналото кралство 2", видеоигри FIFA 20 и кукли LOL Surprise.
Проучването установява рекордно високи суми, похарчени за пазаруване през мобилните телефони - продажби на стойност 2,9 млрд. долара, направени през смартфоните.
Миналата година по време на Кибер понеделника са направени продабжи на стойност 7,9 млрд. долара в САЩ, съобщи Adobe.
Катрин Ръс, професор по икономика в Калифорнийския университет, каза пред BBC, че силата на разходите в Черния петък „не е напълно изненадваща“, като се има предвид „горещият пазар на труда в момента“.
Пазарът на труда в САЩ остана устойчив, въпреки че последните данни показват, че най-голямата икономика в света расте с най-бавните си темпове през тази година. Джефри Халей, старши пазарен анализатор в Oanda, заяви, че данните за продажбите на Черния петък и Кибер понеделника ще дадат важна представа за силата на американската икономика.
Черният петък води началото си от САЩ, но през последите годии обхвана целия свят. Рекордното харчене е факт, въпреки негативните реакции, според които събитието насърчава разточителното импулсно пазаруване.
Миналата седмица активисти във Франция организираха протести срещу гиганта за електронна търговия Amazon, включително опити за блокиране на търговски и логистични центрове в страната.
„Изменението на климата изглежда е най-важно за все по-голям процент от населението. Освен това наблюдаваме по-голяма загриженост за пластмасата и отпадъците“, каза проф. Ръс. В перспектива тя споделя, че тези опасения могат да започнат да влияят на навиците за купуване.
„Определено тенденции като тази биха могли да имат голямо влияние във времето върху решенията за потребителските разходи“, добавя проф. Ръс.