IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Burberry подава ръка на Tencent в опит да сближи социалните мрежи с магазините

Първата стъпка в сътрудничеството с китайска телекомуникационна компания ще бъде магазин на Burberry в Шънджън

16:03 | 14.11.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Източник: Ройтерс</em></p>

Източник: Ройтерс

Burberry Group обединява сили с китайския интернет гигант Tencent Holdings, оператор на социалната мрежа WeChat, в експериментална колаборация между социални медии и търговия на дребно на ключовия пазар на луксозни стоки в Китай.

Първата стъпка в сътрудничеството с китайска телекомуникационна компания ще бъде магазин на Burberry в Шънджън. Пространството ще предлага „уникални изживявания, които свързват социалния и онлайн живот на клиентите на луксозни стоки с тяхната физическа среда“, заявиха от Burberry.

Този ход идва, след като британската компания отчете шестмесечни приходи, които надминаха очакванията, подпомогнати от добрите отзиви на клиентите за дизайнера Рикардо Тиши. Акциите на компанията поскъпват с над 2,2% минути преди 16 ч. българско време.

Тъй като в социалните медии инфлуенсърите изместват топ моделите и лъскавите списания като двигател на маркетинга, стимулирайки растеж в областта на грима, модата, изисканото хранене и пътуванията, луксозните марки се опитват да бъдат в крак с тенденциите. За да примамят в магазините потребителите, които обичат да си правят селфита, търговците на дребно разполагат уникални фонове за снимки, включително стенописи, големи огледала, величествени стълбища и арт инсталации.

„Социалните медии и преживяването в магазините са важни източници на вдъхновение за потребителите на луксозни стоки и преходът между тях става все по-плавен“, каза главният финансов директор Джули Браун по време на разговор с репортери, цитиран от Bloomberg.

Burberry беше една от първите модни марки с присъствие във Facebook. Британският бранд също така продава ограничен брой продукти чрез публикации в Instagram. Миналия месец компанията обяви сключване на сделка със сайта за луксозни винтидж артикули RealReal. 

Тъй като популярната социална мрежа Instagram е забранена в Китай, сделката с Tencent може да засили видимостта на Burberry на този пазар. Напоследък луксозната марка понася удари върху продажбите си заради продължаващите протести в Хонконг. От Burberry съобщиха, че продажбите на територията са намалели с двуцифрен процент.

На други места компанията се справя по-добре, като коригираната оперативна печалба е нараснала до 203 млн. паунда (260 млн. долара) за шестте месеца до септември. Продажбите на дребно са нараснали с 4% на сравнима основа в съответствие с очакванията.

Burberry се стреми да намали бизнеса си на едро, ограничавайки излагането си в основните универсални магазини и в други търговски обекти, в опит да придаде на марката по-ексклузивен имидж.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:10 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още