Британската луксозна марка Burberry заяви, че популярността на колекциите на дизайнера Рикардо Тиши е спомогнала за увеличаване на продажбите през второто тримесечие. По този начин се компенсира двуцифреният спад на продажбите на компанията в Хонконг, повлияни от продължаващите протести, съобщава Ройтерс.
Burberry, известна със своите тренчкоти, отчете приходи за първото полугодие от 1,28 млрд. паунда (1,64 млрд. долара), което е 3% ръст при постоянен валутен курс. Сравнимите продажби на магазините на марката през второто тримесечие нараснаха с 5%, в сравнение с 4% през първото, съобщи компанията в четвъртък.
Изпълнителният директор Марко Гобети полага усилия за надграждане на имиджа на Burberry в луксозния сегмент. Това се случва от една страна чрез освежаване на продуктовата гама под ръководството на Тиши, а от друга – чрез фокусиране върху премиум магазините в САЩ.
Той каза, че Burberry е напът да изпълни първата фаза от стратегията си, благодарение на положителните отзиви на клиентите за дизайна на Тиши.
„Ние предоставихме финансови резултати в съответствие с очакванията, въпреки спада в Хонконг, и потвърждаваме нашите перспективи за финансовата 2020 г.“, каза той.
По прогнозни данни коригираната оперативна печалба е отчела спад с 4% до 187 млн. лири при константни валутни курсове. Това е оказало натиск върху брутната печалба в резултат на инвестициите в качеството на продуктите, по-големите отстъпки за старите продуктови линии, както и заради намаления в магазините на марката на стойност 14 млн. паунда, причинени от нестабилността в Хонконг.