До Деня на благодарността има повече от две седмици, но за милиони американци пикът на празничното пазаруване вече е започнал. Макар че е вълнуващо да избират и да подаряват подаръци на любимите си хора, това може да се окаже изпитание за бюджета на голяма част от потребителите в САЩ.
Според най-новото проучване на CNBC и Acorns Invest in You, проведено от SurveyMonkey, около половината (49%) от американците очакват да похарчат по празниците приблизително същата сума както миналата година за подаръци на приятелите и семейството.
36% са казали, че се надяват да похарчат по-малко през този празничен сезон. Само 13% от анкетираните планират да похарчат повече през празничния сезон тази година, съобщават от CNBC.
Проучването, проведено в периода 21 - 25 октомври, изследва отношението към парите на 2776 американци на възраст над 18 години в цялата страна. Според резултатите повече от половината от по-възрастните американци, на 55 или повече години, имат намерение да похарчат по-голему суми в сравнение с по-младите възрастови групи.
Потребителите планират да похарчат средно по 825 долара за подаръци през тази година спрямо 776 долара миналата година, според NerdWallet.
Проучването установи също, че 41 млн. американци все още изплащат дълг по кредитните си карти заради миналогодишното празнично пазаруване.