IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Nike се отказва от пилотния си проект за директни продажби в Amazon

Някои големи марки избягват платформата на Amazon, където фалшивите стоки процъфтяват и неоторизираните продавачи подбиват цените, като това намалява стойността на най-търсените брандове

11:43 | 13.11.19 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Източник: Ройтерс</em></p>

Източник: Ройтерс

Марката за спортни стоки Nike ще спре да продава директно маратонките и облеклото си чрез уебсайта на Amazon, слагайки край на пилотна програма, която започна през 2017 г.

Разделението става на фона на мащабно преразглеждане на стратегията на Nike за търговия на дребно. То се случва, след като Nike обяви, че наема бившия изпълнителен директор на EBay Джон Донахю като изпълнителен директор, който ще встъпи в длъжност през януари 2020 г. Този ход сигнализира, че компанията подхожда по-агресивно към продажбите, реализирани чрез електронната търговия, но очевидно без помощта на Amazon.

В рамките на пилотната програма Nike действаше като търговец на едро за Amazon, елиминирайки посредника, който предлага продуктите си на сайта. 

„Като част от фокуса на Nike върху подобряване на потребителските преживявания чрез директни лични взаимоотношения, ние взехме решение да завършим настоящия си пилотен проект с Amazon Retail“, се казва в съобщение на компанията, цитирано от Bloomberg. „Ще продължим да инвестираме в силни, отличителни партньорства за Nike с други платформи и търговци на дребно, за да обслужваме безпроблемно нашите потребители в световен мащаб", се посочва в текста.

Някои големи марки избягват платформата на Amazon, където фалшивите стоки процъфтяват и неоторизираните продавачи подбиват цените, като това намалява стойността на най-търсените брандове. Развалянето на споразумението между Nike и Amazon заплашва да засили тревогата и сред другите търговци.

Amazon управлява онлайн пазар, по същество дигитален мол, където търговците могат да продават продукти. Повече от половината от всички стоки, продадени в Amazon, идват от независими търговци, които плащат на базираната в Сиатъл компания комисионна при всяка продажба. Amazon също работи като традиционен търговец на дребно, като купува стоки от търговци на едро и ги продава на клиенти.

Nike заяви, че ще продължи да използва облачната услуга на Amazon, Amazon Web Services за своите приложения и за сайта си Nike.com.

От Amazon отказаха коментар. Компанията се е подготвяла за преместването, като е набирала продавачи, предлагащи продукти на Nike, така че стоката все още е широко достъпна на сайта, според източници, пожелали анонимност.

Amazon също така работи за ограничаване на потока от фалшификати на сайта чрез различни инициативи, включително с проект, който позволява на марките да поставят уникални кодове на своите продукти, за да улеснят идентифицирането на фалшифивите стоки.

Въпросът сега е дали други партньори на Amazon ще последват примера на Nike. Малко други марки могат да се сравняват с Nike, така че може би ще им е по-трудно да напуснат.

„Nike има огромен обсег и стоките му се радват на голямо търсене, така че може да си позволи да избира по отношение на това къде да разпространява продуктите си, защото клиентите ще дойдат да намерят Nike там, където се предлага“, казва Нийл Сондърс, анализатор в GlobalData Retail. „Не мисля, че много марки могат да бъдат толкова избирателни като Nike“, добавя той.

Около 68% от годишните продажби на Nike идват от канали за търговия на едро, което е спад спрямо 81% през 2013 г. 

Малко след като пилотната програма на Amazon започна, Nike представи планове за преработка на стратегията си за търговия на дребно. На фона на по-голямо внимание, насочено към директните продажби на потребителите чрез приложението Nike и сайта Nike.com, ръководителите заявиха, че компанията ще намали драстично броя на търговците на дребно, с които си партнира.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:14 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 0
khao
преди 4 години
Амазон, алибаба са по скоро онлайн битаци, отколкото онлайн магазини !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още